Приказ основних података о дисертацији

From readymade to digital copy : appropriation as a creative procedure in the 20th century art

dc.contributor.advisorMijušković, Slobodan
dc.contributor.otherMerenik, Lidija
dc.contributor.otherČekić, Jovan
dc.creatorSretenović, Dejan S.
dc.date.accessioned2016-01-05T12:52:27Z
dc.date.available2016-01-05T12:52:27Z
dc.date.available2020-07-03T09:57:36Z
dc.date.issued2012-11-20
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=429
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/3236
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:6212/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=43942671
dc.description.abstractPredmet doktorske disertacije je aproprijacija kao stvaralačka procedura u umetnosti 20. veka, u rasponu od njene pojave u krilu istorijskih avangardi (redimejd, kolaž, fotomontaža) pa sve do savremenih praksi postaproprijacije. Aproprijaciju definišemo kao instrument prenosa elemenata iz jednog u drugi sistem značenja ili umetnički diskurs, odnosno kao akt stvaranja koji strategijski poseže za postojećim, umetničkim ili neumetničkim, tvorevinama kao građom za konstituiciju nove umetničke tvorevine. Kada razmatramo aproprijaciju kao stvaralačku proceduru onda podrazumevamo heterogene idejne, jezičke, tematske, žanrovske, tehničke, medijske, kulturološke i ostale aspekte upotrebe prisvojenih elemenata u kreaciji umetničkog dela. Pojam aproprijacija je u vokabular umetničke kritike uveden početkom osamdesetih godina prošlog veka kako bi opisao lepezu stvaralačkih procedura postmodernističke umetnosti zasnovanih na slikarskom, objektnom, fotografskom i videografskom prisvajanju umetničkih i kulturnih tekstova. U isto vreme, ovaj je pojam počeo da se razmatra i u istorijskoj perspektivi koja je indeksirala raznorodne instance njenog ispoljavanja u modernoj umetnosti, čime je skicirana aproprijacionistička linija umetnosti 20. veka čije kontinuirano prisustvo pratimo sve do danas. Aproprijacionistička linija umetnosti nije do kraja profilisana ni sveobuhvatnije razmatrana u istorijsko-umetničkoj nauci ni u svetu ni kod nas i stoga je cilj ove disertacije da produbi i revidira postojeći fond znanja o ovom fenomenu koji obuhvata brojne značajne, individualne i kolektivne, umetničke pojave koje su obeležile umetnost prošlog veka. Ponovno čitanje umetnosti prisvajanja donosi nove uvide neophodne za razumevanje različitih oblika ponavljanja, preobražaja i premeštanja u umetničkoj praksi i omogućava da se shvati revolucionarni značaj pojave aproprijacije, kao i reperkusija po svet umetnosti koje je ona za sobom ostavila. Istraživanje poetika i politika aproprijacije takođe podrazumeva i indeksiranje složenih mreža odnosa između identiteta umetničkog subjekta, umetničke kreacije i materijalne prakse umetnosti, kulture i društva, kao i analitičko-kritičko preispitivanje postojećih istorijsko-umetničkih i teorijskih interpretacija aproprijacije.sr
dc.description.abstractThe subject of this doctoral dissertation is appropriation as a creative procedure in the 20th century art from its origins within the fold of the historical avant-garde (readymade, collage, photomontage) to the contemporary practices of postappropriation. Appropriation is defined as an instrument of transfer of the elements from one system of meanings or art discourse to another, or as an act of creation which is strategically reaching for the extant artistic or non-artistic artifacts and using them as material to produce new artistic creations. Examination of appropriation as a creative procedure requires analysis of a variety of heterogeneous conceptual, linguistic, thematic, generic, technological, media, cultural and other aspects of use of the appropriated elements in creation of new works of art. The concept of appropriation was first introduced into the vocabulary of art criticism in the early eighties of the last century to describe a range of procedures applied in the postmodern art, based on appropriations of the artistic and cultural texts in paintings, objects, photography and video. At the same time the concept was examined from a historical point of view, which provided an index of its diverse historical manifestations in the modern art and drafted the lineage of appropriation art in the 20th century which continues to this date. So far the lineage of appropriation art has not been exhaustively profiled or thoroughly studied in art history and the purpose of this dissertation is to expand and revise current knowledge about the phenomenon which pertains to a number of significant individual and collective art practices of the last century. Rereading of the art of appropriation should open new insights needed for proper understanding of the various forms of repetition, transformation and relocation in the artistic practice, the revolutionary significance of appropriation practices and their impact in the world of art. Investigation of the poetics and politics of appropriation also requires indexing of the highly complex networks of relations between the identity of the artistic subject, artistic creation and material practices in art, culture and society, as well as analytical and critical examination of the extant interpretations of appropriation in art history and theory.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Филозофски факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectautorsr
dc.subjectauthoren
dc.subjectcitatsr
dc.subjectimitacijasr
dc.subjectkopijasr
dc.subjectmontažasr
dc.subjectnađeni objekatsr
dc.subjectoriginalsr
dc.subjectponavljanjesr
dc.subjectredimejdsr
dc.subjectreprodukcijasr
dc.subjectcopyen
dc.subjectfound objecten
dc.subjectimitationen
dc.subjectmontageen
dc.subjectoriginalen
dc.subjectquotationen
dc.subjectreadymadeen
dc.subjectrepetitionen
dc.subjectreproductionen
dc.titleOd redimejda do digitalne kopije : aproprijacija kao stvaralačka procedura u umetnosti 20. vekasr
dc.titleFrom readymade to digital copy : appropriation as a creative procedure in the 20th century arten
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractМијушковић, Слободан; Чекић, Јован; Мереник, Лидија; Сретеновић, Дејан С.; Од редимејда до дигиталне копије : апропријација као стваралачка процедура у уметности 20. века; Од редимејда до дигиталне копије : апропријација као стваралачка процедура у уметности 20. века;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/26335/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/26335/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_3236


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији