Show simple item record

Changes in the character of the media in contemporary capitalist society : causes, participants, consequences

dc.contributor.advisorAntonić, Slobodan
dc.contributor.otherJovanović, Đokica
dc.contributor.otherVratuša Žunjić, Vera
dc.contributor.otherJevtović, Zoran
dc.creatorReljić, Slobodan R.
dc.date.accessioned2016-01-05T12:52:25Z
dc.date.available2016-01-05T12:52:25Z
dc.date.available2020-07-03T09:57:33Z
dc.date.issued2013-03-14
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=390
dc.identifier.urihttp://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/3234
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:6081/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=43942927
dc.description.abstractСавремени капитализам се од предузетничког прометнуо у корпоративни, грађанска демократија се трансформисала у масовну и манипулативну, а медији су претрпели адаптацију „либертеријанског концепта“ - у коме им је основна функција „служење народу“, тј. улога „четвртог стуба демократије“ - у „пропагандни модел“ где је превасходни циљ остваривање профита и заштита корпоративног система. Тај друштвени процес пратило је низ појединачних пројеката у којима су медији: а) преко адвертајзинг-односа везани за крупни капитал и претварани у безрезервног промотера потрошачке културе; б) власништво над медијима је концентрисано у непојмљиво мали број руку; в) и сами медији су постали део корпоративних структура и подведени под истоврсно менаџерско управљање; г) у непосредној производњи вести поред традиционалних начина усмеравања и контроле, уграђених у статус професије и начина организовања редакције, одомаћили су се у јавности невидљиви лобистички притисци, офанзивни ПР механизми као и најсофистициранији метод - спин. Корпоративна држава је за те монополске интереса слоја најбогатијих обезбедила легалитет. Комплекс „индустрије свести“ одржавао је привиде да је се ради о прогресу и очувању највиших вредности друштва. Основно изражајно средство медија није више (слободна) реч, што је и основни супстрат (либералне) демократије, већ слика која је неупоредиво сугестибилнија у манипулацијама масама и пријемчивија тоталитарнијим друштвима, а поред телевизије незаобилазна је и у развоју нових интернет-комуникација и пројеката дигитализације. Најзначајнија последица ових промена је што медији, а „усред једне кризе огромних размера и глобалног значаја“, нису оспособљени да испуне историјски улогу „мајке свих револуција“ и у овом добу буду међу најважнијим носиоцима кључних и далекосежних друштвених промена које се чине неизбежним.sr
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Филозофски факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectмасовна демократијаsr
dc.subjectmass democracyen
dc.subjectconsciousness industryen
dc.subjectcultural industryen
dc.subjectlibertarian concepten
dc.subjectmanipulationen
dc.subjectspectacleen
dc.subjectиндустрија свестиsr
dc.subjectкултурна индустријаsr
dc.subjectлибертеријнаски концептsr
dc.subjectманипуалцијаsr
dc.subjectспектаклsr
dc.titleПромена карактера медија у савременом капитализму : узроци, актери, последицеsr
dc.titleChanges in the character of the media in contemporary capitalist society : causes, participants, consequencesen
dc.typedoctoralThesis
dc.rights.licenseBY-NC
dcterms.abstractAнтонић, Слободан; Вратуша Жуњић, Вера; Јевтовић, Зоран; Јовановић, Ђокица; Рељић, Слободан Р.; Promena karaktera medija u savremenom kapitalizmu : uzroci, akteri, posledice;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/26327/Disertacija.pdf


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record