National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Филозофски факултет
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Филозофски факултет
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Промена карактера медија у савременом капитализму : узроци, актери, последице

Changes in the character of the media in contemporary capitalist society : causes, participants, consequences

Thumbnail
2013
Disertacija.pdf (6.321Mb)
Author
Reljić, Slobodan R.
Mentor
Antonić, Slobodan
Committee members
Jovanović, Đokica
Vratuša Žunjić, Vera
Jevtović, Zoran
Metadata
Show full item record
Abstract
Савремени капитализам се од предузетничког прометнуо у корпоративни, грађанска демократија се трансформисала у масовну и манипулативну, а медији су претрпели адаптацију „либертеријанског концепта“ - у коме им је основна функција „служење народу“, тј. улога „четвртог стуба демократије“ - у „пропагандни модел“ где је превасходни циљ остваривање профита и заштита корпоративног система. Тај друштвени процес пратило је низ појединачних пројеката у којима су медији: а) преко адвертајзинг-односа везани за крупни капитал и претварани у безрезервног промотера потрошачке културе; б) власништво над медијима је концентрисано у непојмљиво мали број руку; в) и сами медији су постали део корпоративних структура и подведени под истоврсно менаџерско управљање; г) у непосредној производњи вести поред традиционалних начина усмеравања и контроле, уграђених у статус професије и начина организовања редакције, одомаћили су се у јавности невидљиви лобистички притисци, офанзивни ПР механизми као и најсофистици...ранији метод - спин. Корпоративна држава је за те монополске интереса слоја најбогатијих обезбедила легалитет. Комплекс „индустрије свести“ одржавао је привиде да је се ради о прогресу и очувању највиших вредности друштва. Основно изражајно средство медија није више (слободна) реч, што је и основни супстрат (либералне) демократије, већ слика која је неупоредиво сугестибилнија у манипулацијама масама и пријемчивија тоталитарнијим друштвима, а поред телевизије незаобилазна је и у развоју нових интернет-комуникација и пројеката дигитализације. Најзначајнија последица ових промена је што медији, а „усред једне кризе огромних размера и глобалног значаја“, нису оспособљени да испуне историјски улогу „мајке свих револуција“ и у овом добу буду међу најважнијим носиоцима кључних и далекосежних друштвених промена које се чине неизбежним.

Faculty:
University of Belgrade, Faculty of Philosophy
Date:
14-03-2013
Keywords:
масовна демократија / mass democracy / consciousness industry / cultural industry / libertarian concept / manipulation / spectacle / индустрија свести / културна индустрија / либертеријнаски концепт / манипуалција / спектакл
[ Google Scholar ]
URI
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=390
http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/3234
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:6081/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=43942927

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS