Приказ основних података о дисертацији

Teacher's self-evaluation in the function of the improvement on pedagogical and educational work

dc.contributor.advisorKocić, Ljubomir
dc.creatorStamatović, Jelena D.
dc.date.accessioned2016-01-05T12:52:19Z
dc.date.available2016-01-05T12:52:19Z
dc.date.available2020-07-03T09:57:18Z
dc.date.issued2013-04-10
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=393
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/3226
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:6091/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=43943951
dc.description.abstractУ овом раду аналитички се приступа проблему самовредновања наставника. У теоријском делу рада полази се од сагледавања квалитета образовања, система вредновања и самовредновања као начина обезбеђивања квалитета. Предмет проучавања је самовредновање рада наставника, као сегмент система вредновања, а у функцији унапређивања васпитно-образовног рада. Овај проблем се разматра у односу на различите приступе и оквире, као и у односу на функције које се остварују овим процесом. Разматрају се место и улоге наставника у процесу самовредновања, наставничке компетенције неопходне за спровођење самовредновања, као и улога овог процеса у професионалном развоју наставника. Предложени модел самовредновања наставника усмерен је на подстицање култутуре вредновања и самовредновања, а заснива се на принципу добровољности, ваљаности, отворености наставника према резултатима самовредновања и савременом професионалном приступу овом процесу. Како основна сврха самовредновања укључује развојност, тако и предложени модел подстиче наставнике на позитивно мењање и унапређивање свога рада. Резултати истраживања показују недовољну заступљеност самовредновања наставника у пракси. Примењени модел, према процени наставника је допринео мотивацији за спровођење самовредновања, подстицао јачање појединих наставничких компетенција за самовредновање − примена резултата самовредновања у планирању будућег рада и спремност за континуирано самовредновање. Такође, допринео је да наставници јасније уоче и препознају сврху самовредновања и повезивање самовредновања свога рада и самовредновања рада школе. Закључује се да је неопходно развијања културе вредновања и самовредновања кроз професионално образовање и усавршавање наставника.sr
dc.description.abstractIn this paper there is an analytical approach to the problem of teacher’s self-evaluation. In theoretical part of the paper starts with a review of the quality of education, the system of evaluation and self-evaluation as a way of ensuring the quality. The study subject is self-evaluation of the teacher’s work, as a part of the evaluation system, in the function of the improvement on pedagogical and educational work. This problem is discussed in relation to different approaches and frameworks, as well as to the functions realized by this process. It discusses the place and the roles of a teacher in the process of self-evaluation, the teacher’s competencies necessary for the self-evaluation implementation, along with the role of this process in the professional development of a teacher. The proposed model of self-evaluation is aimed at encouraging the culture of evaluation and self-evaluation, and is based on the principle of willingness, validity, extroversion of the teacher according to the results of self-evaluation and contemporary professional approach to this process. As the main purpose of self-evaluation involves the development, so the proposed model encourages the teachers to positive change and improvement on their work. The research results show an unsatisfying application of the teachers' self-evaluation in practice. The applied model, according to the teachers' estimation, has contributed to motivate for the self-evaluation implementation, encouraged the strengthening of individual teacher's competencies for self-evaluation – aiming to apply the results of self-evaluation in the planning future work and willingness for continuous self-evaluation. It has also contributed the teachers clearly notice and recognize the purpose of self-evaluation and the connection between their own self-evaluation of the work and self-evaluation of the school work. It is concluded that it is necessary to develop the culture of evaluation and self-evaluation through professional education and the teachers' training.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Филозофски факултетsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179026/RS//
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectсамовредновање наставникаsr
dc.subjectteacher's self-evaluationen
dc.subjectсистем вредновања и самовредновањаsr
dc.subjectквалитет образовањаsr
dc.subjectунапређивањење васпитно-образовног радаsr
dc.subjectкомпетенције наставника за самовредновањеsr
dc.subjectsystem of evaluation and self-evaluationen
dc.subjectquality of educationen
dc.subjectimprovement on pedagogical and educational worken
dc.subjectteacher's competencies for selfevaluationen
dc.titleСамовредновање наставника у функцији унапређивања васпитно-образовног радаsr
dc.titleTeacher's self-evaluation in the function of the improvement on pedagogical and educational worken
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC
dcterms.abstractКоцић, Љубомир; Стаматовић, Јелена Д.; Samovrednovanje nastavnika u funkciji unapređivanja vaspitno-obrazovnog rada;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/26288/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/26288/Disertacija.pdf
dc.identifier.doi10.2298/bg20130410stamatovic
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_3226


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији