National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Факултет организационих наука
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Факултет организационих наука
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Улога радних тимова у развоју организације која учи

The role of work teams in the development of a learning organization

Thumbnail
2013
Disertacija.pdf (20.39Mb)
Author
Lazarević, Snežana Lj.
Mentor
Mihailović, Dobrivoje
Committee members
Čudanov, Mladen
Petković, Mirjana
Metadata
Show full item record
Abstract
Тема ове дисертације су радни тимови и њихова улога у подржавању процеса учења у савременим организацијама, са циљем да се унапреде базични модели њихове структуре и да се кроз процес учења у тимовима развије модел организације која учи. У раду се пошло од чињенице да су се у развоју савременог друштва и глобалне економије, десиле велике промене, и да је у тим променама знање постало фактор од критичне важности за успех сваке организације. Тежиште свих организационих промена је на учењу, стицању нових знања и вештина, развоју потенцијала и способности запослених. То су претпоставке за имплементацију концепта организације која учи. Једно од основних полазишта у дисертацији је да су тимови и тимски рад основни генератор организационог развоја. Као такве, оне представљају ефикасан облик суперструктуре који допуњује конвенционалне, односно традиционалне моделе структуре и може да их прилагоди захтевима и потреби стицања, коришћења и трансфера знања. Стога је циљ дисертације да проучи и доп...ринесе бољем разумевању и већем сазнању о процесу учења у радним тимовима и њиховој улози у развоју организације која учи. У складу са предметом и циљевима истраживања, у раду се пошло од неколико истраживачких питања: да ли су све организације више или мање организације које уче, да ли сви модели стварају услове за учење, како унапредити капацитете организације за процес учења. На основу ових питања постављене су хипотезе о значају знања и учења за ефикасност савремених организација, о карактеристикама организације које учи (да ли је то само особина модела или посебан модел), специфичностима учења у радним тимовима, врстама и техникама које се примењују и проблемима који настају у тимском учењу, као и начину решавање проблема и доношење одлука у тимовима. Рад има теоријски и емпиријски део. У теоријском делу анализирани су теоријски концепти који су у литератури прихваћшени као кредибилни.

The topic of this dissertation is work teams and their role in supporting the learning process in contemporary organizations, with the aim of promoting the basic models of their structures and developing a model of a learning organization through the learning process. The dissertation used for its basis the fact that great changes have occurred in the development of contemporary society and the global economy, and that knowledge has become a key factor for the success of any organization within these changes. The focal point of all organizational changes is the orientation towards learning, acquiring of new knowledge and skills, developing the potentials and abilities of the employees. These are the prerequisites for implementing the concept of a learning organization. One of the basic starting points of the paper is that teams and teamwork are the generators of organizational development. As such, they represent efficient forms of a superstructure which augments the conventional, that... is, traditional models of structure and can tweak them according to the demands and need for acquiring, use and transfer of knowledge. Thus, the aim of the dissertation is to study and contribute to a better understanding of the learning process in work teams and their role in the development of a learning organization. In accordance with the subject and research aims, the paper used several issues as its premise, among which were the following queries: are all organizations more or less learning organizations, do all models create conditions for learning, how to promote the capacities of the organization for the learning process, etc. Based on these and other issues, hypotheses are offered regarding the significance of knowledge and learning within the efficiency of contemporary organizations, the features of a learning organization (whether it is just a feature or a special model), the specific nature of learning in work teams, the types and applied techniques and the problems which occur in team learning, as well the way to resolve problems and make decisions in teams.

Faculty:
Универзитет у Београду, Факултет организационих наука
Date:
10-01-2013
Keywords:
Organizacija / organization / organizaciono učenje / timsko učenje / radni timovi / organizacija koja uči / organization learning / team learning / work teams / learning organizations

DOI: 10.2298/bg20130110lazarevic

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_3043
URI
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=294
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/3043
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:5699/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=515324314

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS