Приказ основних података о дисертацији

Syntactic analysis of sentence in junior grades of primary school

dc.contributor.advisorRadović-Tešić, Milica
dc.creatorMićić, Višnja M.
dc.date.accessioned2016-01-05T12:19:31Z
dc.date.available2016-01-05T12:19:31Z
dc.date.available2020-07-03T09:26:16Z
dc.date.issued2013-10-30
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/2780
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=1702
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:9258/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=45050383
dc.description.abstractУ раду се најпре даје преглед релевантних стручних и теоријских проучавања просте реченице. Консултоване су водеће граматике и одабрани лингвистички радови. Из те анализе издвојила су се структурна, функционална и поједина семантичка обележја основних синтаксичких појмова. Приказ њихових обележја послужио је као основа за анализу уџбеничких интерпретација садржаја из синтаксе и дечјих одговора на тесту знања, као и за избор методичких поступака који се у раду предлажу. Ови појмови се у методичким интерпретацијама намењеним млађем школском узрасту расветљавају са структурно-функционалног становишта, а само у појединим сегментима и са семантичког. Методичка литература већине методичара бави се само општим оквирима наставе граматике, у којима се не расветљавају специфичности наставе синтаксе. Нека од понуђених решења, која су отворена за даље моделовање, у раду се узимају у обзир, а ту се првенствено мисли на избор метода, структуру часа и предности ваљаног наставног планирања. Узели смо у обзир досадашње методичке студије у којима су разматрани поједини специфични проблеми наставе синтаксе. У пројекту истраживања полази се од тих проблема и предложених решења. Методичка интерпретација садржаја из синтаксе сагледава се најпре кроз анализу уџбеничке литературе намењене млађем школском узрасту. Проучавају се начини излагања градива, дефиниције појмова, избор примера, повезивање и развојност градива, начини илустровања синтаксичких садржаја, задавање радних налога у овој области. Кроз тест знања намењен ученицима другог, трећег и четвртог разреда, као и путем упитника за истраживање ставова и мишљења наставника разредне наставе и српског језика, испитује се одређен број проблема у настави синтаксе...sr
dc.description.abstractFirstly, the thesis gives an overview of relevant expert and theoretical study of a simple sentence. Leading grammar books and selected linguistic works have been consulted. Structural, functional and several semantic features of the basic syntactic concepts have been extracted from the analysis. The overview of their features served as the basis for the analysis of the textbook interpretations of the syntax contents and children’s responses on the knowledge tests, as a choice of methodological principles that are suggested in the thesis. In methodological interpretations intended for younger students, these concepts are enlightened from the structural and functional, and only in certain segments from the semantic viewpoint. Methodological literature of most of the scholars deals only with general framework of the grammar curriculum, which does not shed light on the specifics of the syntax teaching. Some of the offered solutions, which are open for further modeling, are taken into account in the paper, and this particularly refers to the choice of method, class structure and advantages of a good planning of teaching. We have taken into account all methodological studies that have so far discussed individual specific problems of the syntax teaching. The research project starts with these problems and suggested solutions. Methodological interpretation of the syntax content is firstly seen through the analysis of textbook literature intended for younger students. The research involves the presentation of material, definitions of syntactic concepts, choice of examples, connection and development of the material, methods of illustrating syntactic content, setting work tasks in this field. The knowledge test intended for second, third and fourth grade students, as well as the survey aimed at testing attitudes and opinions of the class teachers as well as of the Serbian language teachers both study certain number of problems in the syntax teaching...en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Учитељски факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectметодикаsr
dc.subjectmethodologyen
dc.subjectнастава синтаксеsr
dc.subjectнаставни садржајsr
dc.subjectуџбенички текстsr
dc.subjectпроста реченицаsr
dc.subjectсинтаксичка анализаsr
dc.subjectсинтаксичка јединицаsr
dc.subjectреченични члановиsr
dc.subjectобележја појмоваsr
dc.subjectразвој појмоваsr
dc.subjectsyntax teachingen
dc.subjectteaching contenten
dc.subjecttextbook materialen
dc.subjectsimple sentenceen
dc.subjectsyntactical analysisen
dc.subjectsyntactical uniten
dc.subjectparts of the sentenceen
dc.subjectconcept features (attributes)en
dc.subjectconcept developmenten
dc.titleСинтаксичка анализа реченице у млађим разредима основне школеsr
dc.titleSyntactic analysis of sentence in junior grades of primary schoolen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractРадовић-Тешић, Милица; Мићић, Вишња М.; Sintaksička analiza rečenice u mlađim razredima osnovne škole;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/19024/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/19024/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_2780


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији