Потрошачки начин живота и проблеми у животној средини у настави природе и друштва
Consumerism and environmental problems in teaching natural and social sciences
dc.contributor.advisor | Banđur, Veljko | |
dc.contributor.other | Jovanović, Slobodan | |
dc.contributor.other | Nadić, Darko | |
dc.contributor.other | Blagdanić, Sanja | |
dc.creator | Veinović, Zorica P. | |
dc.date.accessioned | 2016-01-05T12:19:30Z | |
dc.date.available | 2016-01-05T12:19:30Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T09:26:15Z | |
dc.date.issued | 2013-10-31 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=1628 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/2779 | |
dc.identifier.uri | https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:9138/bdef:Content/download | |
dc.identifier.uri | http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=46084879 | |
dc.description.abstract | У раду се бавимо аспектима ефикасног приступа вези између потрошачког начина живота и проблема у животној средини у настави природе и друштва. Методом теоријске анализе релевантне научне и стручне литературе и документације, истражили смо специфичности везе између потрошачког начина живота и проблема у животној средини, односно, одлике потрошачког начина живота као препреке помирењу развојних циљева са ограничењима животне средине. Предмет анализе била је и функција појединца и образовања као фактора у процесу трансформације потрошачког у одрживо друштво. Анализа нам је помогла у сагледавању могућности и улоге наставе природе и друштва у подстицању ученика млађег школског узраста да буду одговорни и одрживи потрошачи. Овим проблемом бавили смо се најпре из угла важности саме теме, те обавеза њене имплементације у образовни систем на свим нивоима, која проистиче из међународних и националних докумената. Даље, проблем смо сагледали и из угла потенцијала наставе природе и друштва, који се огледа у интердисциплинарном карактеру садржаја и захтеву за научним описмењавањем ученика, а, у вези са тим, и из угла обавезе да се, приликом израде наставних планова и програма, поштују педагошки принципи савремености и научности. Коначно, водили смо рачуна о когнитивним карактеристикама ученика на узрасту од седам до једанаест година, са којима се ова настава реализује. Предмет анализе били су и програми наставе природе и друштва, у периоду од педесетих година двадесетог века до савремених... | sr |
dc.description.abstract | This paper deals with aspects of an effective approach to the correlation between consumerism and environmental problems in the in teaching natural and social sciences. Theoretical analysis method of the relevant scientific and professional literature and documentation was used to explore the specificities of the relationship between the consumer way of life and the environmental problems, or, in other words, the traits of the consumer way of life as obstacles to the reconciliation of the developmental goals and the limitations of the environment. The subject of the analysis was the function of an individual and education as factors in the transformation process of the consumer society into a sustainable one. The analysis helped us perceive the possibilities and the role of teaching natural and social sciences in motivating younger pupils to be responsible and sustainable consumers. We first considered this issue from the aspect of the topic importance and then from the aspect which arose from national and international documentation namely of the responsibility of its implementation in the school system on all levels. Further more, we considered the problem from the aspect of teaching natural and social sciences potential which can be seen in the interdisciplinary character of the content and in the demand for the scientific literacy of the students and from the aspect of the responsibility that during the making of the curriculum all pedagogical and scientific principles as well as contemporaneity should be respected. Finally, we took into account cognitive characteristics of the pupils aged seven to eleven with whom this teaching was realized. Teaching natural and social sciences curricula from the middle of the twentieth century up until now were also the topic of the analysis... | en |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Универзитет у Београду, Учитељски факултет | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Универзитет у Београду | sr |
dc.subject | потрошачки начин живота | sr |
dc.subject | consumerism | en |
dc.subject | животна средина | sr |
dc.subject | одрживи начин живота | sr |
dc.subject | образовање за одрживи развој | sr |
dc.subject | методика наставе природе и друштва | sr |
dc.subject | настава природе и друштва | sr |
dc.subject | наставни програми | sr |
dc.subject | образовни стандарди | sr |
dc.subject | компетенције | sr |
dc.subject | environment | en |
dc.subject | sustainable lifestyle | en |
dc.subject | education for sustainable development | en |
dc.subject | natural and social sciences teaching methodology | en |
dc.subject | teaching natural and social sciences | en |
dc.subject | curricula | en |
dc.subject | educational standards | en |
dc.subject | competencies | en |
dc.title | Потрошачки начин живота и проблеми у животној средини у настави природе и друштва | sr |
dc.title | Consumerism and environmental problems in teaching natural and social sciences | en |
dc.type | doctoralThesis | en |
dc.rights.license | BY-NC-ND | |
dcterms.abstract | Банђур, Вељко; Благданић, Сања; Надић, Дарко; Јовановић, Слободан; Веиновић, Зорица П.; Potrošački način života i problemi u životnoj sredini u nastavi prirode i društva; | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/19020/Disertacija.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/19020/Disertacija.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_2779 |