Приказ основних података о дисертацији

Realistic mathematics In teaching and learning elementary geometry

dc.contributor.advisorDejić, Mirko
dc.contributor.otherPetrović, Vojislav
dc.contributor.otherBanđur, Veljko
dc.contributor.otherMilinković, Jasmina
dc.creatorĐokić, Olivera J.
dc.date.accessioned2016-01-05T12:19:28Z
dc.date.available2016-01-05T12:19:28Z
dc.date.available2020-07-03T09:26:34Z
dc.date.issued2013-12-04
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/2775
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=1376
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:8509/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=45050895
dc.description.abstractОсновни циљ почетне наставе математике је да ученике математички описменимо, а заступници смо гледишта да су циљеви, поред наведеног, и стварање стања упитаности, тежња ка стварању истраживачког духа ученика, као и осећаја за успостављање веза формалне математике са једне стране са појавама из реалног окружења са друге. Ово нас је довело до реалног окружења као једног од могућих наставних приступа који успоставља такве везе. Рад се састоји од четири основна поглавља са више подпоглавља. Бавили смо се теоријским и експерименталним испитивањем и проучавањем ефеката наставног приступа реално окружење у почетној настави геометрије базираног на теорији реалистичног математичког образовања подржан пропратним иновативним моделом уџбеника. Издвојили смо три циља рада. Први се односио на проучавање теоријских основа (геометријских и дидактичко-методичких) употребом методе теоријске анализе. Указали смо на неке међународне и домаће пројекте које у својим концепцијама математичког образовања за основно полазиште користе реално окружење. Други циљ односио се на представљање резултата експерименталног дела нашег истраживања којим смо испитали на који начин реално окружење у геометријским садржајима IV разреда почетне наставе математике утиче на постигнућа ученика (по нивоима знања) и резоновање, као и ученичку мотивацију за учење. Овде смо употребили експерименталну методу. И, коначно, трећи циљ односио се на представљање иновативног модела уџбеника као практичне имплементације који подржава конструктивистички приступ настави у реалном окружењу, а указали смо и на кључне резултате и њихове методичке импликације на почетну наставу математике добијене на основу експерименталног истраживања. Наше истраживање било је усмерено на откривање пута шта води ученике до појмова са значењем од, са једне стране, визуелних представа до, са друге стране, вербалних уопштавaња и анализа, наглашавајући повезаност визуелног и вербалног процеса као значајне у ученичком раду и изграђивању математичких појмова у математичкој свести ученика. На тој основи следили смо идеје изграђивања и елаборирања постојеће интуиције о простору, развијајући безусловно и геометријску интуицију. Додајући овоме и конструктивистички поглед, у истраживању смо се бавили развојем геометријских појмова и геометријског мишљења у реалистичном окружењу у коме се учи...sr
dc.description.abstractThe main aim of teaching elementary mathematics is to make students mathematically literate. This is why we advocate the view that aims, apart from the stated ones, are, as well, creating the states of curiosity, tendency towards crating researching minds of students and the sense for creating connections between formal Mathematics on one side and appearances from real environment on the other side. This has led us to realistic mathematics as one of the possible teaching approaches towards creating such a connection. There are four basic chapters and many sub-chapters. We have done both theoretical and experimental research and studying effects of the teaching approach to realistic mathematics in teaching elementary geometry based on the theory of realistic mathematical education supported by the additional innovative model of the course book. We have selected three aims of the paper. The first refers to studying theoretical bases (geometrical and didactic-methodological) by using the method of theoretical analysis. We have pointed at some international and domestic projects, which in their concepts of mathematical education, use realistic mathematics for their starting point. The second aim refers to presenting results of the experimental part of our research which is aimed at the examining ways in which realistic mathematics in geometry contents of the fourth grade of teaching elementary Mathematics influences the students‟ achievements (according to the levels of knowledge) and reasoning, as well as students‟ motivation for learning. We have used the experiential method here. Finally, the third aim refers to referring the innovative model of the textbook as practical implementation, which supports constructivist approach in teaching realistic mathematics, and we pointed at key results and their methodological implications on teaching elementary Mathematics gained according to experiential research. Our research is directed to revealing to the way, which leads the students to terms with meaning, from, on one side, visual concepts to, on the other hand verbal generalizations and analyses, stressing the connection between visual and verbal process as an important issue in mathematical mind of students. On this basis, we followed the ideas of building up and elaborating the existing intuition about space, developing, unconditionally geometrical intuition. Adding constructivist approach, in the research we have dealt with development of geometrical terms and geometrical thinking in realistic mathematics in which students learn. We have studies development of students‟ knowledge in realistic mathematics, as well as how teachers use this from learning and how this process occurs...en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Учитељски факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectпросторsr
dc.subjectspaceen
dc.subjectпросторно резоновањеsr
dc.subjectуџбеник почетне наставе математикеsr
dc.subjectнивои знањаsr
dc.subjectмотивација за учењеsr
dc.subjectреалистично математичко образовањеsr
dc.subjectреалистична геометријаsr
dc.subjectучење поновним откривањемsr
dc.subjectspace reasoningen
dc.subjecttextbook for elementary Mathematicsen
dc.subjectlevels of knowledgeen
dc.subjectmotivation for learningen
dc.subjectrealistic mathematics educationen
dc.subjectrealistic geometryen
dc.subjectguided reinventionen
dc.titleРеално окружење у почетној настави геометријеsr
dc.titleRealistic mathematics In teaching and learning elementary geometryen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractДејић, Мирко; Банђур, Вељко; Петровић, Војислав; Милинковић, Јасмина; Ђокић, Оливера Ј.; Realno okruženje u početnoj nastavi geometrije;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/19103/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/19103/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_2775


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији