Приказ основних података о дисертацији

Airport airside balanced capacity usage and planning

dc.contributor.advisorTošić, Vojin S.
dc.contributor.otherBabić, Obrad J.
dc.contributor.otherWirasinghe, Chan S.
dc.contributor.otherJanić, Milan M.
dc.contributor.otherKalić, Milica Đ.
dc.creatorMirković, Bojana D.
dc.date.accessioned2016-01-05T12:13:34Z
dc.date.available2016-01-05T12:13:34Z
dc.date.available2020-07-03T09:12:19Z
dc.date.issued2014-02-18
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/2677
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=1708
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:9277/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=512364714
dc.description.abstractU doktorskoj disertaciji je predložen postupak za analizu kapaciteta vazdušne strane aerodroma, za zadata fizička i operativna ograničenja, i zadate karakteristike potražnje. Ovaj postupak podrazumeva povezivanje (postojećeg) modela za procenu kapaciteta sistema poletno-sletnih staza sa (proširenim) modelom za procenu kapaciteta pristanišne platforme, kroz njihovu funkcionalnu vezu. Cilj ove doktorske disertacije je bio vrednovanje i, po potrebi, modifikovanje i proširenje postojećih modela za procenu kapaciteta platforme, kao i definisanje funkcionalne veze između poletno-sletne staze i platforme za različite tipove saobraćaja. Postojeći modeli su prošireni tako da uzimaju u obzir ograničenja po tipu aviona i korisnicima (npr. aviokompanije), kao i po vrsti saobraćaja. U cilju analize osetljivosti, predlažene su obvojnice za prikazivanje kapaciteta platforme određene konfiguracije, u zavisnosti od strukture potražnje u odnosu na glavne uticajne faktore. Analiza je obuhvatila dva osnovna tipa aerodroma sa aspekta njihove uloge u mrežama vazdušnog saobraćaja, a to su: izvorno-ciljni aerodromi, sa dominantnim saobraćajem od-tačke-do-tačke, i hub aerodromi, sa dominantnim transfernim saobraćajem za koji je karakteristično da se koncentriše u talase. Dodatno su analizirani i aerodromi na kojima postoje oba tipa saobraćaja. Rezultati disertacije pokazuju da se za izvorno-ciljne aerodrome može koristiti standardni pristup prilikom analize ukupnog kapaciteta vazdušne strane aerodroma, u kome se poletno-sletna staza i pristanišna platforma posmatraju odvojeno, pri čemu manji kapacitet nameće ograničenje ukupnog kapaciteta. Sa druge strane, u slučaju hub aerodroma kapacitet platforme i kapacitet poletno-sletne staze se ne mogu posmatrati nezavisno jedan od drugog. S tim u skladu, u ovoj doktorskoj disertaciji predložen je model za procenu kapaciteta platforme na hub aerodromima, koji pored konfiguracije platforme i strukture potražnje uzima u obzir i kapacitet poletno-sletne staze, kao i parametre koji opisuju talasnu strukturu saobraćaja...sr
dc.description.abstractThe thesis proposes an approach to analyzing the capacity of the existing (built) system under given physical and operational constraints and for given demand characteristics. The approach considers the linking of the (existing) runway capacity model with the (extended) apron capacity model, through the runway-apron functional relationship. The objective of the thesis was to evaluate and, if necessary, to modify/expand the existing apron capacity estimation models, as well as to define functional relationship between the runway system and apron(s). Existing apron capacity models are modified to include constraints on both aircraft classes and users (e.g. airlines), considering also different traffic types. The thesis also suggests apron capacity envelopes to illustrate sensitivity of apron capacity to changes in the demand structure with respect to dominant users, provided for a given apron configuration. Two general airport categories with respect to the role of the airport in the air transport network are analyzed: origin-destination airports (serving primarily point-to-point flights) and hub airports (serving primarily airline/alliance coordinated flights). Furthermore, the thesis also considers the co-existence of point-to-point and coordinated flights at a single airport. The results of the thesis show that the common approach in the overall airside capacity analysis can be applied at origin-destination airports: the runway system and apron(s) can be observed independently of each other, deriving the conclusion on the overall airside capacity by comparing the two. On the other hand, the finding of the thesis is that capacities of the runway system and apron(s) at the hub airports have to be observed linked to each other. Consequently, a model to estimate apron capacity at hub airport is offered in the thesis. In addition to apron configuration and demand structure it also takes into consideration: hubbing parameters and the runway system performance...en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Саобраћајни факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectvazdušna strana aerodromasr
dc.subjectairport airsideen
dc.subjectaerodromska platformasr
dc.subjectanalitički modelisr
dc.subjectkapacitet u uslovima zasićenjasr
dc.subjectfunkcionalna veza poletno-sletna stazasr
dc.subjectizvorno-ciljni aerodromsr
dc.subjecthub aerodromsr
dc.subjectanaliza osetljivostisr
dc.subjectairport apronen
dc.subjectanalytical modelingen
dc.subjectsaturation capacityen
dc.subjectrunway-apron functional relationshipen
dc.subjectorigin-destination airporten
dc.subjecthub airporten
dc.subjectsensitivity analysisen
dc.subjectplatformasr
dc.titleBalansirano korišćenje kapaciteta i planiranje razvoja elemenata aerodromasr
dc.titleAirport airside balanced capacity usage and planningen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-SA
dcterms.abstractТошић, Војин С.; Wирасингхе, Цхан С.; Бабић, Обрад Ј.; Калић, Милица Ђ.; Јанић, Милан М.; Мирковић, Бојана Д.; Балансирано коришћење капацитета и планирање развоја елемената аеродрома; Балансирано коришћење капацитета и планирање развоја елемената аеродрома;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/15474/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/15474/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_2677


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији