Приказ основних података о дисертацији

Railway route optimization

dc.contributor.advisorRusov, Srđan L.
dc.contributor.otherIvić, Miloš S.
dc.contributor.otherStanojević, Milorad J.
dc.contributor.otherPopović, Zdenka J.
dc.creatorKosijer, Milana V.
dc.date.accessioned2016-01-05T12:13:34Z
dc.date.available2016-01-05T12:13:34Z
dc.date.available2020-07-03T09:12:17Z
dc.date.issued2014-01-30
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/2675
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=1443
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:8670/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=512352426
dc.description.abstractПредмет истраживања у овој дисертацији је траса железничке пруге у појединим фазама њеног планирања и пројектовања, односно анализа варијантних решења трасе, њихово вредновање и рангирање. Циљ истраживања је дефинисање методологије за одређивање најповољније варијанте трасе железничке пруге са аспекта захтева који се постављају савременој саобраћајној инфрастрктури. Многе анализе, везане за објекте железничке инфраструктуре настале у прошлости, указују на честе инвестиционе промашаје и појаву негативних последица у току њихове изградње и експлоатације. Постоји више разлога који су доводили до ових појава, а један од њих везан је за недостатке тада примењиваних како методологија планирања и пројектовања, тако и методологије вредновања варијантних решења ових објеката. Mетодологија предложена у овој дисертацији предвиђа примену системског приступа и итеративног оптимизационог процеса који осим финансијско-економског критеријума укључује и примену техничко-технолошких, саобраћајних, просторних и еколошких критеријума. Разлог за примену оваквог процеса је што железничке пруге припадају скупу дискретних система за чији опис се не може формулисати свеобухватни математички модел, него се морају генерисати варијантна решења трасе железничке пруге. То захтева да се у оквиру овог процеса, на основу усвојеног општег циља и листе критеријума, примени прво прелиминарно одлучивање (рангирање и избор допустивих варијантних решења), а затим и финално одлучивање (избор најповољнијег решења). За решавање избора најповољније трасе железничке пруге у оквиру дисертације коришћена је метода ВИКОР, метода заснована на компромисном програмирању. Предложени модел за оптимизацију трасе железничке пруге тестиран је на примеру рангирања креираних варијантних решења за реконструкцију деонице постојеће једноколосечне пруге Инђија - Нови Сад и потврдио је своју практичну примену и употребљивост...sr
dc.description.abstractThe subject of the research in this Doctoral Dissertation is the railway route in its phases of planning and designing, the analysis of alternatives, its assessment and ranking. The aim of the research is defining the methodology for finding the most favourable alternative of railway route from the aspect of demands for the contemporary transport infrastructure. Many analyses of railway infrastructure objects built in the past indicate often investment failures and its negative consequences during its construction and exploitation. There are many reasons that brought to these consequences and one of them is linked to the applied methodologies for planning and designing and also methodology for finding the most favourable alternative of railway route. The suggested methodology implies the application of systematic approach and iterative optimization process that, apart from the financial-economic criterion applies technical-technological, traffic, spatial and ecological criteria. The reason for such process application is that railroads belong to the set of discreet systems that the general mathematical model can not be formulated for, but alternatives for the railway routes must be generated. It demands that within this process, and based on the generally adopted aim and the list of criteria, the preliminary decision making is firstly applied (ranking and the choice of permissible variant solutions) and than the final decision making is applied (the choice of the most favourable solution). For choosing the most favourable railway route, VIKOR method based on the compromise programming is used in this thesis. The suggested model for the railway route optimization is tested on the example of ranking created variant solutions for reconstruction of the existing part of the one-track railroad Indjija-Novi Sad and confirmed its practical application and usefulness...en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Саобраћајни факултетsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Technological Development (TD or TR)/36012/RS//
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectпланирање и пројектовањеsr
dc.subjectplanning and designingen
dc.subjectтраса железничке пругеsr
dc.subjectизбор најповољније варијанте трасеsr
dc.subjectвишекритеријумско одлучивањеsr
dc.subjectметода ВИКОРsr
dc.subjectrailway routeen
dc.subjectthe choice of the most favourable route varianten
dc.subjectmulticriteria decision makingen
dc.subjectVIKOR methoden
dc.titleОптимизација трасе железничке пругеsr
dc.titleRailway route optimizationen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC
dcterms.abstractРусов, Срђан Л.; Поповић, Зденка Ј.; Ивић, Милош С.; Станојевић, Милорад Ј.; Косијер, Милана В.; Optimizacija trase železničke pruge;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/15467/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/15467/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_2675


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији