National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Саобраћајни факултет
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Саобраћајни факултет
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Модел квантификације ризика страдања у саобраћају

The casualty risk quantification model

Thumbnail
2014
Disertacija.pdf (13.11Mb)
Dragoslav_Kukic_Referat_SF.pdf (201.2Kb)
Author
Kukić, Dragoslav R.
Mentor
Lipovac, Krsto P.
Committee members
Jovanović, Dragan
Pešić, Dalibor R.
Metadata
Show full item record
Abstract
Безбедност саобраћаја представља глобални проблем који се манифестује људским и материјалним губицима изазваним саобраћајним незгодама, затим директним и индиректним трошковима саобраћајних незгода и загађењем животне средине. У свету се најчешћа насилна смрт догађа управо у саобраћајним незгодама. Данас све већи број земаља у свету има развијену свест да се безбедношћу саобраћаја може управљати као и било којим другим системом и да се број саобраћајних незгода може смањити без обзира на повећање обима саобраћаја и броја регистрованих моторних возила. Успех на пољу успостављања функционалног система безбедности саобраћаја између земаља је веома различит. Постоји велики број елемената и услова који морају бити испуњени како би једна држава могла успешно да управља безбедношћу саобраћаја. Један од најважнијих елемената за успешно функционисање система безбедности саобраћаја чини развој квалитетних база података о обележјима безбедности саобраћаја. Тек када држава успостави функционалне б...азе података које су ажурне, усаглашене са светом, доступне, са стандардизованим показатељима, онда може успешно да прати стање безбедности саобраћаја. Квалитетна анализа података је основ за избор мера и активности које ће допринети смањењу негативних последица саобраћајних незгода на дужи период. Истраживачи у области безбедности саобраћаја стално трагају за избором најбољег модела и показатеља којим би поуздано одредили степен угрожености у саобраћају. Поред све већег схватања важности и примене индикатора који на друге начине описују стање безбедности саобраћаја, попут индикатора перформанси безбедности саобраћаја, у већини земаља које су на почетку успостављања система безбедности саобраћаја и почетку управљања у овој области, број и последице саобраћајних незгода су најчешће примењиван и коришћен показатељ...

Road safety represents a global problem which is reflected in human and material losses caused by road accidents, as well as in direct and indirect costs of road crashes and environmental pollution. Globally, violent deaths occur most often in road accidents. An increasing number of countries in the world today are well aware of the fact that road safety can be managed in the same way other systems are also being managed, and that the number of road accidents can be reduced regardless of the increase of traffic volumes and number of motorized vehicles. The success made in establishing a functional road safety system among the countries is quite versatile. There is a large number of elements and requirements that must be met so that a country could manage the road safety system successfully. One of the most important elements of a successful functioning of the road safety system is the development of quality databases with road safety features. Only when a state has established function...al databases that are accurate, adjusted to the world practice, available, compatible with the standardized indicators, can it monitor the state of road safety in a successful way. The qualitative analysis of data is the basis for the selection of measures and activities that will contribute to reducing the negative consequences of road accidents, in a long run. Road safety researchers have been in constant quest for the selection of the best model and indicators that would reliably determine the level of traffic endangerment. Apart from the increasing understanding of the importance of indicator implementation, which describes the state of road safety in various ways, such as road safety performance indicators, in majority of countries that are at the beginning of establishing the road safety system and are starting only now to apply management processes in this area, the number and consequences of road accidents are the indicators that are most often used and applied...

Faculty:
Универзитет у Београду, Саобраћајни факултет
Date:
01-12-2014
Keywords:
Безбедност саобраћаја / Road Safety / Праћење стања безбедности саобраћаја / Показатељи безбедности саобраћаја / Ризици страдања у саобраћају / Мапирање ризика / Monitoring a Road Safety / Road Safety Indicators / Casualty Risks / Risk Mapping
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_2335
URI
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/2335
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=1828
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:9483/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=512401578

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS