Приказ основних података о дисертацији

A methodology for redirected design of bus superstructures regarding their strength

dc.contributor.advisorRakićević, Branislav
dc.contributor.otherVasić, Branko
dc.contributor.otherManeski, Taško
dc.contributor.otherPopović, Vladimir
dc.contributor.otherDemić, Miroslav
dc.creatorMitić, Saša
dc.date.accessioned2016-01-05T12:01:34Z
dc.date.available2016-01-05T12:01:34Z
dc.date.available2020-07-03T08:40:30Z
dc.date.issued2012-06-21
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/2280
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=353
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:6001/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=513929635
dc.description.abstractPrevrtanje predstavlja jedan od najčešćih vidova autobuskih nezgoda. Parametri bezbednosti autobusa uzimaju u obzir, između ostalog, veliki broj putnika koji se istovremeno nalaze u autobusu, ograničeni broj mera pasivne bezbednosti koje se mogu koristiti (sigurnosni pojasevi, vazdušni jastuci, itd.), kao i relativno lošu bočnu stabilnost ovih vozila. Zbog toga zahtevi za konstrukciju autobusa uključuju rešenja za poboljšanje bezbednosti vozila protiv prevrtanja, kao deo procesa projektovanja. U okviru doktorske disertacije predstavljen je razvijeni metodološki pristup formiranja modularnih prstenova nadgradnje, koji predstavljaju osnovne noseće elemente čvrstoće konstrukcije. Početne aktivnosti zasnivaju se na definisanju zona plastičnih deformacija prilikom prevrtanja i određivanju karakteristika lociranih plastičnih zglobova. Zatim se formiraju diskretizovani numerički gredni modeli, sa eksperimentalno definisanim karakteristikama i poznatim vrednostima apsorbovane energije. Dobijeni rezultati omogućavaju uključenje diskretizovanih modela u dalji proces projektovanja, gde se kroz viši nivo numeričke analize dobijaju osnovne karakteristike modularnih prstenova nadgradnje. Konačno, pretpostavljena metodologija potvrđena je eksperimentalnom verifikacijom na realnom fizičkom modelu prstena nadgradnje.sr
dc.description.abstractRollover is among the most common form of bus accidents. Bus safety issues include, among others, the large number of passengers that can be in a bus at the same time, limited extent to which passive safety measures (safety belts, airbags, etc.) can be used, and a relatively low rollover stability of this type of vehicle. Bus construction requirements therefore include solutions for improved rollover safety as a part of the design process. Within this dissertation, the developed methodological approach of superstructure modular rings forming is presented, which represent basic elements of superstructure strength. Starting activities are based on defining of plastic deformation zones during rollover and determination of located plastic hinges characteristics. Then, discretized numerical beam models are formed, with experimentaly defined characteristics and calculated values of absorbed energy. Achieved results enable implementation of discretized models into the further designing process where, through higher level of numerical analysis, we can get basic characteristics of superstructure modular rings. Finally, assumed methodology has been confirmed with experimental verification on real physical model of superstructure modular ring.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Машински факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectautobussr
dc.subjectbusen
dc.subjectpasivna bezbednostsr
dc.subjectprevrtanjesr
dc.subjectusmereno projektovanjesr
dc.subjectplastični zglobsr
dc.subjectapsorbovana energijasr
dc.subjectpassive safetyen
dc.subjectrolloveren
dc.subjectredirected designen
dc.subjectplastic hingeen
dc.subjectabsorbed energyen
dc.titleMetodologija usmerenog projektovanja struktura autobusa u pogledu čvrstoćesr
dc.titleA methodology for redirected design of bus superstructures regarding their strengthen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY
dcterms.abstractРакићевић, Бранислав; Васић, Бранко; Манески, Ташко; Демић, Мирослав; Поповић, Владимир; Митић, Саша; Методологија усмереног пројектовања структура аутобуса у погледу чврстоће; Методологија усмереног пројектовања структура аутобуса у погледу чврстоће;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/6889/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/6889/Disertacija.pdf
dc.identifier.doi10.2298/bg20120621mitic
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_2280


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији