Модел колаборативног учења и евалуације студентских радова заснован на блокчејн технологијама
A model of collaborative learning and peer assessment of students' papers based on blockchain technologies
Докторанд
Bjelobaba, GoranМентор
Bogdanović, ZoricaЧланови комисије
Despotović-Zrakić, MarijanaLabus, Aleksandra
Jeremić, Veljko
Kovačević, Ivana
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
Предмет истраживања ове докторске дисертације јесте развој модела
колаборативног учења и евалуације студентских радова заснованог на блокчејн
технологијама. У раду су приказане могућности примене блокчејн технологија ради
обезбеђивања веродостојности и непорецивости података у колаборативном учењу и
евалуацији студентских радова (енг. peer assessment). Циљ истраживања је
дефинисање новог модела за унапређење наставног процеса у е-образовању који треба
да применом метода колаборативног учења омогући релевантну, веродостојну,
транспарентну и сигурну евалуацију студентских радова, нарочито у системима с
великим бројем студената, попут масивних отворених онлајн курсева (енг. Мassive
оnline open courses – MOOC), или у системима е-учења с великим бројем студената.
Приступ колаборативном учењу заснован је на учешћу студената у евалуацији
студентских пројеката, а реализован је применом одабраних концепата из процеса
рецензирања научноистраживачких радова, као и применом и прилагођа...вањем добрих
праксa са сервиса као што су Публонс (енг. Publons) и Архив (енг. arXiv). Допринос овог
рада је развој модела колаборативног учења и евалуације студентских радова у е-
образовању заснованог на блокчејн технологијама, који ће омогућити квалитетнију
евалуацију студентских радова и унапредити квалитет образовног процеса. Допринос
рада састоји се и у примени и евалуацији тог модела над реалном популацијом
студената и професора, као и на закључцима који су проистекли из спроведене
анализе.
The research subject of this doctoral dissertation is the development of a model of peer to
peer learning and evaluation of student papers based on blockchain technologies. The
possibilities of applying blockchain technologies with the aim of ensuring data authenticity
and non-repudiation in peer assessment and the evaluation of students’ papers are
demonstrated in the doctoral dissertation. The aim of the research is to define a new model
for the improvement of the teaching process in e-education, which should enable relevant,
credible, transparent and safe evaluation of student work by using the method of peer to peer
learning, especially in systems with many students, such as MOOC (Massive online open
courses) or e-learning systems with a large number of students. The approach to peer
assessment is based on students’ participation in the evaluation of students’ projects and the
same is implemented by applying the concepts selected from the scientific-research paper
review... process and by applying and adapting good practices from the services such as
Publons and arXive. The contribution made by this doctoral dissertation reflects in the
development of the blockchain-technologies-based peer assessment and students’ papers
evaluation model in e-education that will enable a more quality evaluation of students’
papers and improve the quality of the education process. The contribution also includes the
implementation and evaluation of the applied model over the real population of students and
professors, as well as the conclusions derived from the conducted analysis