Prilog numeričkoj analizi osnovnih i dodatnih temperaturnih napona u kontinualno zavarenim šinama
Contribution to numerical analysis of basic and additional temperature strsses in continuously welded rails
Докторанд
Mirković, NikolaМентор
Nefovska-Danilović, MarijaЧланови комисије
Lakušić, StjepanDobrić, Jelena D.
Marjanović, Miroslav
Ahac, Maja
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
U ovoj doktorskoj disertaciji istraživani su osnovni i dodatni temperaturni naponi u
kontinualno zavarenim šinama primenom numeričke analize zasnovane na metodi konačnih
elemenata. Glavni ciljevi istraživanja su: (1) određivanje temperaturnog polja šine i osnovnih
temperaturnih napona usled neravnomerne raspodele temperature, (2) kvantifikovanje
preraspodele temperature i osnovnih temperaturnih napona usled prenosa toplote između
šine i praga, kao i između nožice šine i zastora od tucanika, (3) uporedna analiza osnovnih
temperaturnih napona određenih korišćenjem numeričke analize sa osnovnim
temperaturnim naponima određenim u skladu sa inženjerskom praksom, (4) kvantifikovanje
uticaja parametara koloseka i mosta na dodatne temperaturne napone u kontinualno
zavarenim šinama na mostu i definisanje smernica za integralno projektovanje konstrukcija
koloseka i mosta...
In this doctoral dissertation basic and additional temperature stresses in
continuously welded rails were investigated using numerical analysis based on the finite
element method. The main aims of the research are: (1) determination of the rail temperature
field and basic temperature stresses due to uneven temperature distribution, (2) quantifying
the redistribution of temperature and basic temperature stresses due to heat transfer
between the rail and the sleeper, as well as between the rail foot and the ballast, (3)
comparative analysis of basic temperature stresses determined by using numerical analysis
with the basic temperature stresses determined in accordance with engineering practice, (4)
quantifying the influence of track and bridge parameters on the additional temperature
stresses in continuously welded rails on the bridge and defining guidelines for the integral
design of track and bridge structures...