Dynamic analysis of soil-structure system using spectral element method
Динамичка анализа система тло-конструкција применом спектралних елемената.
Metapodaci
Prikaz svih podataka o disertacijiSažetak
3D numerical model for dynamic response analysis of multi-storey frame structures
including soil-structure interaction has been developed using the Spectral Element
Method (SEM). The structure was modeled using the SEM, while the dynamic stiffness
matrix of the soil – foundation interface was determined using the Integral Transform
Method (ITM). The structure consists of one – dimensional elements: beams and
columns, and two – dimensional elements: plates. The soil consists of horizontal layers
over the bedrock or half space. The Projection method was used to develop the
dynamic stiffness matrices for the transverse and in-plane vibration of plates with
arbitrary boundary conditions. The method for coupling one-dimensional and twodimensional
spectral elements was developed, as well as the coupling of the spectral
elements with the soil spring – dashpot elements. Using the proposed numerical model
3D frame structures founded on soil of variable stiffness and subjected to ground
vibratio...ns induced by traffic were analyzed.
У овом раду приказан је 3Д нумерички модел за динамичку анализу
вишеспратних рамовских конструкција узимајући у обзир садејство између тла и
конструкције. За моделирање конструкције коришћен je Метод спектралних
елемената, док је динамичка матрица крутости тла одређена применом Методе
интегралних трансформација. Конструкција се састоји од једнодимензионалних
елемената: греда и стубова, и дводимензионалних елемената: плоча. Тло се
састоји од хоризонталних слојева изнад круте базе или полупростора. Матрице
крутости плоча напрегнутих на савијање и у својој равни одређене су применом
Методе пројекције. Развијен је поступак спрезања једнодимензионалних и
дводимензионалних спектралних елемената, као и спрезање тако формираног
модела са тлом. Примена формираног 3Д модела приказана је на анализи 3Д
рамовских конструкција фундираних на тлу различите крутости, изложених
дејству вибрација изазваних саобраћајним оптерећењем.