Говорни чинови и комуникационе стратегије студената англистике приликом вршњачког оцењивања аргументованих есеја у компјутерски посредованој комуникацији
Speech acts communication strategies of university students of English in peer feedback on argumentative essays in computer mediated communication Речевые акты и коммуникативные стратегии студентов, изучающих английский язык, при экспертной оценке аргументативных эссе в компьютерно-опосредованной коммуникации
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
Предмет овог научног рада је прагматичка анализа корпуса добијеног вршњачким оцењивањем аргументативних есеја 123 студента прве године aнглистике на платформи Мудл. На основама теорије учтивости и теорије говорних чинова проучавали смо језичке форме и комуникационе стратегије у реализацији говорних чинова критике и похвале, са циљем да одредимо да ли језичка продукција студената прве године aнглистике одговара њиховом предвиђеном нивоу и колики утицај на њихову реализацију говорних чинова има културни сценарио Л1. Проучавали смо и утицај компјутерски подржане комуникације на реализацију говорних чинова, а као контролна група послужило је 60 студената касније генерације студената исте старости, који су попуњавали отворени упитник о вршњачком оцењивању. Доказали смо да постоји утицај културног сценарија матерњег језика, који међутим није био значајан за обављање задатка, а студенти су показали језичке компетенције на предвиђеном нивоу (Б2 +). Утицај медијума комуникације на реализацију г...оворних чинова критике и похвале је забележен,али за сада на нивоу емергентног феномена.
Тhe subject of research was pragmatic analysis of a corpus obtained via peer feedback of argumentative essays of 123 students of English at university level, conducted on the faculty Moodle platform.On the basis of politeness theory and speech act theory, we studied language forms and communication strategies used in the realization of speech acts of criticism and praise, with the objective to determine whether language production of first year University students of English meets the requirements for their projected level, and the degree of influence their native culture script exerts on their speech act realization. We also studied the influence of computer- mediated communication on the realization of speech acts. The control group comprised 60 students of a later generation university first year students of English, who filled in an open questionnaire on peer feedback. We detected some influence of Serbian cultural script, which was not deemed significant in the completion of their... task, while the students demonstrated language skills at the projected level (B2+). The influence of the medium of computer-mediated communication on the realization of speech acts оf praise and criticism was also detected, but currently only at the level of emergent phenomenon.