Приказ основних података о дисертацији

GEOINFORMATIČKI MODEL PLANIRANJA KORIŠĆENJA ZEMLJIŠTA I SAOBRAĆAJA U FUNKCIJI ODRŽIVOG RAZVOJA GRADA NOVOG SADA

dc.contributor.advisorMesaroš, Minučer
dc.contributor.advisorFilipović, Dejan
dc.contributor.otherNađ, Imre
dc.contributor.otherMesaroš, Minučer
dc.contributor.otherFilipović, Dejan
dc.contributor.otherGovedarica, Miro
dc.contributor.otherŠećerov, Velimir
dc.creatorЂорђевић, Тијана
dc.date.accessioned2023-05-18T13:40:50Z
dc.date.available2023-05-18T13:40:50Z
dc.date.issued2023-05-08
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija167698226753764.pdf?controlNumber=(BISIS)128260&fileName=167698226753764.pdf&id=21504&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=128260&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije167698227827927.pdf?controlNumber=(BISIS)128260&fileName=167698227827927.pdf&id=21505&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/21447
dc.description.abstractУ урбаним срединама квалитет живота грађана значајно је угрожен константним растом броја моторних возила. Да би се ефикасно смањили проблеми настали моторизованим саобраћајем, потребно је адекватније разумевање природе ових проблема као и свих механизама који покрећу овај вид саобраћаја. Предмет ове дисертације јесте изучавање интеракције између начина коришћења земљишта и саобраћаја као и свих фактора који утичу на ову интеракцију. Посебан значај заузимају одрживи видови транспорта и сви елементи који овај вид транспорта дефинишу. Циљ овог истраживања јесте успостављање модела за анализу одрживости планских решења тј. анализа како планиран начин коришћења земљишта утиче на одрживе и неодрживе видове транспорта. Посебна пажња биће посвећена одабиру критеријума који представљају најзначајније факторе одрживости планских решења. Због тога као главни допунски циљ поставља се дефинисање међузависности и важности свих фактора који утичу на саобраћајна кретања у Новом Саду. Резултати су показали да Нови Сад има добар потенцијал за транзицију ка одрживим саобраћајним решењима али да истa нису саставни део планских докумената и да је просторно гледано будући развој града и даље у највећој мери оријентисан ка моторизованом саобраћају тј. приватним аутомобилима.sr
dc.description.abstractU urbanim sredinama kvalitet života građana značajno je ugrožen konstantnim rastom broja motornih vozila. Da bi se efikasno smanjili problemi nastali motorizovanim saobraćajem, potrebno je adekvatnije razumevanje prirode ovih problema kao i svih mehanizama koji pokreću ovaj vid saobraćaja. Predmet ove disertacije jeste izučavanje interakcije između načina korišćenja zemljišta i saobraćaja kao i svih faktora koji utiču na ovu interakciju. Poseban značaj zauzimaju održivi vidovi transporta i svi elementi koji ovaj vid transporta definišu. Cilj ovog istraživanja jeste uspostavljanje modela za analizu održivosti planskih rešenja tj. analiza kako planiran način korišćenja zemljišta utiče na održive i neodržive vidove transporta. Posebna pažnja biće posvećena odabiru kriterijuma koji predstavljaju najznačajnije faktore održivosti planskih rešenja. Zbog toga kao glavni dopunski cilj postavlja se definisanje međuzavisnosti i važnosti svih faktora koji utiču na saobraćajna kretanja u Novom Sadu. Rezultati su pokazali da Novi Sad ima dobar potencijal za tranziciju ka održivim saobraćajnim rešenjima ali da ista nisu sastavni deo planskih dokumenata i da je prostorno gledano budući razvoj grada i dalje u najvećoj meri orijentisan ka motorizovanom saobraćaju tj. privatnim automobilima.sr
dc.description.abstractIn urban areas, the quality of life of citizens is significantly threatened by the constant growth in the number of motor vehicles. In order to effectively reduce the problems caused by motorized traffic, a more adequate understanding of the nature of these problems as well as all the mechanisms  hat drive this type of traffic is needed. The subject of this dissertation is the study of the interaction between land use and traffic, as well as all the factors that influence this interaction. Sustainable modes of transport and all the elements that define this mode of transport are of particular importance. The aim of this research is to establish a model for the analysis of the sustainability of planning solutions and analysis of how the planned land use affects sustainable and unsustainable modes of transport. Special attention will be given to the selection of criteria that represent the most significant factors of the sustainability of planning solutions. Therefore, defining the interdependence and importance of all factors that influence traffic in Novi Sad is set as the main additional goal. The results showed that Novi Sad has a good potential for the transition to sustainable traffic solutions, but that they are not an integral part of the planning documents and that spatially, the future development of the city is still largely oriented towards motorized traffic (mainly private cars).en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Природно-математички факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectГеоинформатикаsr
dc.subjectGeoinformatikasr
dc.subjectGeoinformatics, land-use, traffic, Novi Saden
dc.subjectпланирање коришћења земљиштаsr
dc.subjectсаобраћајsr
dc.subjectодрживи развојsr
dc.subjectНови Садsr
dc.subjectplaniranje korišćenja zemljištasr
dc.subjectsaobraćajsr
dc.subjectodrživi razvojsr
dc.subjectNovi Sadsr
dc.titleГЕОИНФОРМАТИЧКИ МОДЕЛ ПЛАНИРАЊА КОРИШЋЕЊА ЗЕМЉИШТА И САОБРАЋАЈА У ФУНКЦИЈИ ОДРЖИВОГ РАЗВОЈА ГРАДА НОВОГ САДАsr
dc.title.alternativeGEOINFORMATIČKI MODEL PLANIRANJA KORIŠĆENJA ZEMLJIŠTA I SAOBRAĆAJA U FUNKCIJI ODRŽIVOG RAZVOJA GRADA NOVOG SADAsr
dc.title.alternativeGEOINFORMATIC MODEL OF LAND USE AND TRANSPORT PLANNING FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF THE CITY OF NOVI SADen
dc.typedoctoralThesissr
dc.rights.licenseBY-NC
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/150981/Disertacija_13553.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/150982/Izvestaj_komisije_13553.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_21447


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији