Евалуација информационо-комуникационих ресурса заснована на примени метода вишекритеријумског одлучивања
Evaluacija informaciono-komunikacionih resursa zasnovana na primeni metoda višekriterijumskog odlučivanja
Докторанд
Јауковић-Јоцић, КристинаМентор
Karabašević, DarjanЧланови комисије
Brzaković, MiodragKarabašević, Darjan
Predić, Bratislav
Attribution-NonCommercial-NoDerivs
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
Развој информационо-комуникационих технологија довео је до револуције и промене начина пословања у различитим областима. Последично, ни област образовања није остала имуна на поменуте промене те је постепено долазило до интеграције образовног процеса и поменутих технологија. Као резултат наведеног дошло је до развоја платформи за даљинско учење и организације онлајн курсева различитог типа. Овакав начин учења је променио улогу полазника који су сада активније укључени у сам процес едукације. Такође, овакав вид учења посебно одговара старијој групацији као и оним полазницима који због различитих обавеза нису у могућности да присуствују предавањима. Данас је у понуди велики број различитих онлајн курсева са тенденцијом повећања тог броја. У циљу повећања атрактивности појединог курса неопходно је водити рачуна о различитим аспектима који утичу на квалитет одређеног онлајн курса. У том смислу, неопходно је вршити одговарајуће процене и поређења са конкурентским курсевима, како би се устан...овило које то перформансе представљају предности одређеног курса, а које је потребно унапредити. Поред тога, пожељно је с времена на време дефинисати и позицију у односу на конкурентску понуду. Погодно средство за постизање наведеног циља могу бити методе вишекритеријумског одлучивања. У овој докторској дисертацији је предложена примена модела заснована на следећим методама вишекритеријумског одлучивања: EDAS, PIPRECIA и Interval valued triangular фази ARAS методама. Примена наведеног модела ће омогућити дефнисање кључних критеријума који су важни полазницима курсева и на основу којих одређују квалитет одређеног курса, као и дефинисање позиције курсева међусобним поређењем истих. У циљу уважавања неизвесности са којим је скопчано одлучивање, уведени су и interval valued triangular фази бројеви, како би добијени резултати били што релевантнији и поузданији.
Razvoj informaciono-komunikacionih tehnologija doveo je do revolucije i promene načina poslovanja u različitim oblastima. Posledično, ni oblast obrazovanja nije ostala imuna na pomenute promene te je postepeno dolazilo do integracije obrazovnog procesa i pomenutih tehnologija. Kao rezultat navedenog došlo je do razvoja platformi za daljinsko učenje i organizacije onlajn kurseva različitog tipa. Ovakav način učenja je promenio ulogu polaznika koji su sada aktivnije uključeni u sam proces edukacije. Takođe, ovakav vid učenja posebno odgovara starijoj grupaciji kao i onim polaznicima koji zbog različitih obaveza nisu u mogućnosti da prisustvuju predavanjima. Danas je u ponudi veliki broj različitih onlajn kurseva sa tendencijom povećanja tog broja. U cilju povećanja atraktivnosti pojedinog kursa neophodno je voditi računa o različitim aspektima koji utiču na kvalitet određenog onlajn kursa. U tom smislu, neophodno je vršiti odgovarajuće procene i poređenja sa konkurentskim kursevima, kako... bi se ustanovilo koje to performanse predstavljaju prednosti određenog kursa, a koje je potrebno unaprediti. Pored toga, poželjno je s vremena na vreme definisati i poziciju u odnosu na konkurentsku ponudu. Pogodno sredstvo za postizanje navedenog cilja mogu biti metode višekriterijumskog odlučivanja. U ovoj doktorskoj disertaciji je predložena primena modela zasnovana na sledećim metodama višekriterijumskog odlučivanja: EDAS, PIPRECIA i Interval valued triangular fazi ARAS metodama. Primena navedenog modela će omogućiti defnisanje ključnih kriterijuma koji su važni polaznicima kurseva i na osnovu kojih određuju kvalitet određenog kursa, kao i definisanje pozicije kurseva međusobnim poređenjem istih. U cilju uvažavanja neizvesnosti sa kojim je skopčano odlučivanje, uvedeni su i interval valued triangular fazi brojevi, kako bi dobijeni rezultati bili što relevantniji i pouzdaniji.