Приказ основних података о дисертацији

Professional development of high school teachers in the field of critical literacy on the example of Greece

dc.contributor.advisorArsenijević, Olja
dc.contributor.otherŽivota Radosavljević, Života
dc.contributor.otherKostadinović-Krasić, Danijela
dc.contributor.otherBešić-Vukašinović, Doloris
dc.creatorPappas, Michail
dc.date.accessioned2023-03-10T08:36:11Z
dc.date.available2023-03-10T08:36:11Z
dc.date.issued2022-05-27
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/21281
dc.description.abstractCilj ovog rada je beleţenje i prikazivanje stavova nastavnika jezika o pitanjima pismenosti i koliko obuka o ovim pitanjima doprinosi njihovom profesionalnom razvoju. Uzorak se sastojao od trista i trideset nastavnika jezika koji rade u srednjim školama u gradu Kozani. Polustrukturirani intervju korišćen je kao osnovno metodološko sredstvo za beleţenje stavova. Glavne teme intervjua su u vezi sa konceptualnom definicijom pismenosti, nastavnom praksom, evaluacijom nastave i obukom nastavnika o relevantnim pitanjima. Rezultati su pokazali da postoji konfuzija na samo slušanje reči "pismenost", ali je dublje objašnjenje doprinelo , u nekim slučajevima uspešno , u nekim ne , većem pojašnjenju termina. S druge strane i dalje postoji velika poteškoća u odvajanju kr itičke od drugih vrsta pismenosti . U vezi sa nastavnom praksom , nastavnici smatraju da koriste različite tekstove mimo školskog udţbenika kako bi se zadovoljili i postigli ciljeve nastave, naglašavajuć i didaktičku i pedagošku vrednost IKT u nastavi jezika . Oni ističu svoj pozitivan stav prema novim oblicima evaluacije, izraţavajući istovremeno i rezervisanost. U apsolutnoj većini navode da postoji neophodnost obuke iz oblasti pismenosti za njihov profesionalni razvoj, budući da je ona uključena i u nastavni program Nove Škole. Konačno, kritički su analizirani odgovori nastavnika kako bi se pokazao stepen sigurnosti i razumela vrsta naučnog modaliteta koja preovladava u njihovim izjavama.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherУниверзитет Унион Никола Тесла, Факултет за пословне студије и право (ФПСП)sr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет Унион Никола Теслаen
dc.subjectpismenostsr
dc.subjectkritička pismenostsr
dc.subjectnastavnici jezikasr
dc.subjectobukasr
dc.subjectobrazovanjesr
dc.subjectprofesionalni razvojsr
dc.subjectidentitetisr
dc.subject.classificationDruštveno - humanističko polje, menadžment i biznissr
dc.titleProfesionalni razvoj nastavnika srednjih škola u oblasti kritičke pismenosti na primeru Grčkesr
dc.title.alternativeProfessional development of high school teachers in the field of critical literacy on the example of Greecesr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseARRsr
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/150069/bitstream_150069.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/150068/bitstream_150068.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/150070/bitstream_150070.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_21281


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији