Nacionalni Repozitorijum Disertacija u Srbiji
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled disertacije 
  •   NaRDuS - početna
  • Универзитет Унион Никола Тесла
  • Факултет за пословне студије и право (ФПСП)
  • Pregled disertacije
  •   NaRDuS - početna
  • Универзитет Унион Никола Тесла
  • Факултет за пословне студије и право (ФПСП)
  • Pregled disertacije
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Profesionalni razvoj nastavnika srednjih škola u oblasti kritičke pismenosti na primeru Grčke

Professional development of high school teachers in the field of critical literacy on the example of Greece

Thumbnail
2022
Doktorska disertacija (1.591Mb)
Izveštaj o oceni doktorske disertacije (7.388Mb)
Zapisnik sa odbrane doktorske disertacije (702.9Kb)
Doktorand
Pappas, Michail
Mentor
Arsenijević, Olja
Članovi komisije
Života Radosavljević, Života
Kostadinović-Krasić, Danijela
Bešić-Vukašinović, Doloris
Metapodaci
Prikaz svih podataka o disertaciji
Sažetak
Cilj ovog rada je beleţenje i prikazivanje stavova nastavnika jezika o pitanjima pismenosti i koliko obuka o ovim pitanjima doprinosi njihovom profesionalnom razvoju. Uzorak se sastojao od trista i trideset nastavnika jezika koji rade u srednjim školama u gradu Kozani. Polustrukturirani intervju korišćen je kao osnovno metodološko sredstvo za beleţenje stavova. Glavne teme intervjua su u vezi sa konceptualnom definicijom pismenosti, nastavnom praksom, evaluacijom nastave i obukom nastavnika o relevantnim pitanjima. Rezultati su pokazali da postoji konfuzija na samo slušanje reči "pismenost", ali je dublje objašnjenje doprinelo , u nekim slučajevima uspešno , u nekim ne , većem pojašnjenju termina. S druge strane i dalje postoji velika poteškoća u odvajanju kr itičke od drugih vrsta pismenosti . U vezi sa nastavnom praksom , nastavnici smatraju da koriste različite tekstove mimo školskog udţbenika kako bi se zadovoljili i postigli ciljeve nastave, naglašavajuć i didaktičku... i pedagošku vrednost IKT u nastavi jezika . Oni ističu svoj pozitivan stav prema novim oblicima evaluacije, izraţavajući istovremeno i rezervisanost. U apsolutnoj većini navode da postoji neophodnost obuke iz oblasti pismenosti za njihov profesionalni razvoj, budući da je ona uključena i u nastavni program Nove Škole. Konačno, kritički su analizirani odgovori nastavnika kako bi se pokazao stepen sigurnosti i razumela vrsta naučnog modaliteta koja preovladava u njihovim izjavama.

Fakultet:
Универзитет Унион Никола Тесла, Факултет за пословне студије и право (ФПСП)
Datum odbrane:
27-05-2022
Ključne reči:
pismenost, kritička pismenost, nastavnici jezika, obuka, obrazovanje, profesionalni razvoj, identiteti
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_21281
Ostali linkovi:
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/21281

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O NaRDuS portalu | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Pregled

Sve disertacijeUniverziteti i fakultetiDoktorandiMentoriČlanovi komisijaTemeFakultetDoktorandiMentoriČlanovi komisijaTeme

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O NaRDuS portalu | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS