National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет Унион Никола Тесла
  • Факултет за пословне студије и право (ФПСП)
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет Унион Никола Тесла
  • Факултет за пословне студије и право (ФПСП)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Profesionalni razvoj nastavnika srednjih škola u oblasti kritičke pismenosti na primeru Grčke

Professional development of high school teachers in the field of critical literacy on the example of Greece

Thumbnail
2022
Doktorska disertacija (1.591Mb)
Izveštaj o oceni doktorske disertacije (7.388Mb)
Zapisnik sa odbrane doktorske disertacije (702.9Kb)
Author
Pappas, Michail
Mentor
Arsenijević, Olja
Committee members
Života Radosavljević, Života
Kostadinović-Krasić, Danijela
Bešić-Vukašinović, Doloris
Metadata
Show full item record
Abstract
Cilj ovog rada je beleţenje i prikazivanje stavova nastavnika jezika o pitanjima pismenosti i koliko obuka o ovim pitanjima doprinosi njihovom profesionalnom razvoju. Uzorak se sastojao od trista i trideset nastavnika jezika koji rade u srednjim školama u gradu Kozani. Polustrukturirani intervju korišćen je kao osnovno metodološko sredstvo za beleţenje stavova. Glavne teme intervjua su u vezi sa konceptualnom definicijom pismenosti, nastavnom praksom, evaluacijom nastave i obukom nastavnika o relevantnim pitanjima. Rezultati su pokazali da postoji konfuzija na samo slušanje reči "pismenost", ali je dublje objašnjenje doprinelo , u nekim slučajevima uspešno , u nekim ne , većem pojašnjenju termina. S druge strane i dalje postoji velika poteškoća u odvajanju kr itičke od drugih vrsta pismenosti . U vezi sa nastavnom praksom , nastavnici smatraju da koriste različite tekstove mimo školskog udţbenika kako bi se zadovoljili i postigli ciljeve nastave, naglašavajuć i didaktičku... i pedagošku vrednost IKT u nastavi jezika . Oni ističu svoj pozitivan stav prema novim oblicima evaluacije, izraţavajući istovremeno i rezervisanost. U apsolutnoj većini navode da postoji neophodnost obuke iz oblasti pismenosti za njihov profesionalni razvoj, budući da je ona uključena i u nastavni program Nove Škole. Konačno, kritički su analizirani odgovori nastavnika kako bi se pokazao stepen sigurnosti i razumela vrsta naučnog modaliteta koja preovladava u njihovim izjavama.

Faculty:
Универзитет Унион Никола Тесла, Факултет за пословне студије и право (ФПСП)
Date:
27-05-2022
Keywords:
pismenost, kritička pismenost, nastavnici jezika, obuka, obrazovanje, profesionalni razvoj, identiteti
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_21281
URI
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/21281

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS