Приказ основних података о дисертацији

Survey of satisfaction of individual user of banking services in developed countries and possibilities of improvement in Serbia

dc.contributor.advisorRatković, Milijanka
dc.contributor.otherRadosavljević, Života
dc.contributor.otherGrubišić, Zoran
dc.contributor.otherKaličanin, Milica
dc.creatorPavlović, Marko
dc.date.accessioned2023-03-09T10:07:38Z
dc.date.available2023-03-09T10:07:38Z
dc.date.issued2021-05-14
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/21280
dc.description.abstractSavremeni načini poslovanja tržišta, kao i novi zahtevi korisnika, nameću bankama obavezu da prilagode tradicionalno bankarstvo novim zahtevima klijenata. Postojanje velikog broja banaka, odnosno konkurencije na tržištu, primoravaju banke da korisnicima pružaju veći broj usluga i to po pristupačnim cenama. Poznato je da banke u prošlosti nisu imale potrebu za ispitivanjem potreba i želja korisnika, ali u novije vreme situacija se promenila, pa banke sada osluškuju potrebe korisnika i na taj način postaju pristupačnije. Pored elektronskog bankarstva koje je doživelo ekspanziju poslednjih desetak godina, zahvaljujući kojem se obavlja veliki broj usluga, čak i putem mobilnih telefona, korisnicima je omogućeno da obave veliki broj finansijskih usluga – od provere stanja na računu, plaćanja računa, pa do podnošenja zahteva za neki kreditni proizvod. Zahvaljujući informacionim tehnologijama, banke su unapredile i modernizovale svoje poslovanje. Zahtevi korisnika stalno se menjaju i prilagođavaju promenama, te se očekuje da usluga koja se pruža bude modernija i da manje košta. Bankarske usluge su značajne i za društveno-ekonomsko poslovanje. Merenje satisfakcije korisnika u bankarskom sektoru je značajno jer pruža odgovore na mnoga pitanja i podstiče razvoj i rast bankarstva. Kvalitet usluge je važan na svim uslužnim nivoima. U literaturi postoje mnoga istraživanja u vezi sa merenjem zadovoljstva korisnika. U ovoj doktorskoj tezi koristi se Servqual model za merenje očekivanja i percepcije korisnika bankarskih usluga koje će biti predmet istraživanja. U okviru ove doktorske teze izvršeno je empirijsko istraživanje individualnih korisnika bankarskih usluga u Republici Srbiji, Crnoj Gori, BiH i Republici Srpskoj, Hrvatskoj, Sloveniji i Slovačkoj. Takođe, dat je prikaz stanja kvaliteta bankarskih usluga u Nemačkoj, Francuskoj i Češkoj na osnovu sekundarnih izvora podataka. Istraživanje se sastoji od dva nivoa. Prvi nivo jeste istraživanje koje zapravo otkriva šta korisnici očekuju od banke i kako doživljavaju bankarsku uslugu. Drugi nivo je motivaciono istraživanje, a logički se nadovezuje na rezultate iz prvog nivoa. To je dubinsko istraživanje sa ciljem da se utvrdi u kom pravcu banke mogu usvojiti preporuku za svoje poslovanje.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherУниверзитет Унион Никола Тесла, Факултет за пословне студије и право (ФПСП)sr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет Унион Никола Теслаen
dc.subjectponašanje korisnika bankarskih uslugasr
dc.subjectmerenje zadovoljstva korisnika bankarskih uslugasr
dc.subjectServqual modelsr
dc.subjectmotivaciono istraživanjesr
dc.subjectSrbija i razvijene državesr
dc.subject.classificationDruštveno - humanističko polje, menadžment i biznissr
dc.titleIstraživanje zadovoljstva individualnih korisnika bankarskih usluga u razvijenim zemljama i mogućnosti unapređenja u Srbijisr
dc.title.alternativeSurvey of satisfaction of individual user of banking services in developed countries and possibilities of improvement in Serbiasr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseARRsr
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/150059/bitstream_150059.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/150060/bitstream_150060.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/150061/bitstream_150061.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_21280


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији