Show simple item record

Survey of satisfaction of individual user of banking services in developed countries and possibilities of improvement in Serbia

dc.contributor.advisorRatković, Milijanka
dc.contributor.otherRadosavljević, Života
dc.contributor.otherGrubišić, Zoran
dc.contributor.otherKaličanin, Milica
dc.creatorPavlović, Marko
dc.date.accessioned2023-03-09T10:07:38Z
dc.date.available2023-03-09T10:07:38Z
dc.date.issued2021-05-14
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/21280
dc.description.abstractSavremeni načini poslovanja tržišta, kao i novi zahtevi korisnika, nameću bankama obavezu da prilagode tradicionalno bankarstvo novim zahtevima klijenata. Postojanje velikog broja banaka, odnosno konkurencije na tržištu, primoravaju banke da korisnicima pružaju veći broj usluga i to po pristupačnim cenama. Poznato je da banke u prošlosti nisu imale potrebu za ispitivanjem potreba i želja korisnika, ali u novije vreme situacija se promenila, pa banke sada osluškuju potrebe korisnika i na taj način postaju pristupačnije. Pored elektronskog bankarstva koje je doživelo ekspanziju poslednjih desetak godina, zahvaljujući kojem se obavlja veliki broj usluga, čak i putem mobilnih telefona, korisnicima je omogućeno da obave veliki broj finansijskih usluga – od provere stanja na računu, plaćanja računa, pa do podnošenja zahteva za neki kreditni proizvod. Zahvaljujući informacionim tehnologijama, banke su unapredile i modernizovale svoje poslovanje. Zahtevi korisnika stalno se menjaju i prilagođavaju promenama, te se očekuje da usluga koja se pruža bude modernija i da manje košta. Bankarske usluge su značajne i za društveno-ekonomsko poslovanje. Merenje satisfakcije korisnika u bankarskom sektoru je značajno jer pruža odgovore na mnoga pitanja i podstiče razvoj i rast bankarstva. Kvalitet usluge je važan na svim uslužnim nivoima. U literaturi postoje mnoga istraživanja u vezi sa merenjem zadovoljstva korisnika. U ovoj doktorskoj tezi koristi se Servqual model za merenje očekivanja i percepcije korisnika bankarskih usluga koje će biti predmet istraživanja. U okviru ove doktorske teze izvršeno je empirijsko istraživanje individualnih korisnika bankarskih usluga u Republici Srbiji, Crnoj Gori, BiH i Republici Srpskoj, Hrvatskoj, Sloveniji i Slovačkoj. Takođe, dat je prikaz stanja kvaliteta bankarskih usluga u Nemačkoj, Francuskoj i Češkoj na osnovu sekundarnih izvora podataka. Istraživanje se sastoji od dva nivoa. Prvi nivo jeste istraživanje koje zapravo otkriva šta korisnici očekuju od banke i kako doživljavaju bankarsku uslugu. Drugi nivo je motivaciono istraživanje, a logički se nadovezuje na rezultate iz prvog nivoa. To je dubinsko istraživanje sa ciljem da se utvrdi u kom pravcu banke mogu usvojiti preporuku za svoje poslovanje.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherУниверзитет Унион Никола Тесла, Факултет за пословне студије и право (ФПСП)sr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет Унион Никола Теслаen
dc.subjectponašanje korisnika bankarskih uslugasr
dc.subjectmerenje zadovoljstva korisnika bankarskih uslugasr
dc.subjectServqual modelsr
dc.subjectmotivaciono istraživanjesr
dc.subjectSrbija i razvijene državesr
dc.subject.classificationDruštveno - humanističko polje, menadžment i biznissr
dc.titleIstraživanje zadovoljstva individualnih korisnika bankarskih usluga u razvijenim zemljama i mogućnosti unapređenja u Srbijisr
dc.title.alternativeSurvey of satisfaction of individual user of banking services in developed countries and possibilities of improvement in Serbiasr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseARRsr
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/150059/bitstream_150059.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/150060/bitstream_150060.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/150061/bitstream_150061.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_21280


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record