National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет Унион Никола Тесла
  • Факултет за пословне студије и право (ФПСП)
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет Унион Никола Тесла
  • Факултет за пословне студије и право (ФПСП)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Istraživanje zadovoljstva individualnih korisnika bankarskih usluga u razvijenim zemljama i mogućnosti unapređenja u Srbiji

Survey of satisfaction of individual user of banking services in developed countries and possibilities of improvement in Serbia

Thumbnail
2021
Doktorska disertacija (4.066Mb)
Izveštaj o oceni doktorske disertacije (10.04Mb)
Zapisnik sa odbrane doktorske disertacije (646.9Kb)
Author
Pavlović, Marko
Mentor
Ratković, Milijanka
Committee members
Radosavljević, Života
Grubišić, Zoran
Kaličanin, Milica
Metadata
Show full item record
Abstract
Savremeni načini poslovanja tržišta, kao i novi zahtevi korisnika, nameću bankama obavezu da prilagode tradicionalno bankarstvo novim zahtevima klijenata. Postojanje velikog broja banaka, odnosno konkurencije na tržištu, primoravaju banke da korisnicima pružaju veći broj usluga i to po pristupačnim cenama. Poznato je da banke u prošlosti nisu imale potrebu za ispitivanjem potreba i želja korisnika, ali u novije vreme situacija se promenila, pa banke sada osluškuju potrebe korisnika i na taj način postaju pristupačnije. Pored elektronskog bankarstva koje je doživelo ekspanziju poslednjih desetak godina, zahvaljujući kojem se obavlja veliki broj usluga, čak i putem mobilnih telefona, korisnicima je omogućeno da obave veliki broj finansijskih usluga – od provere stanja na računu, plaćanja računa, pa do podnošenja zahteva za neki kreditni proizvod. Zahvaljujući informacionim tehnologijama, banke su unapredile i modernizovale svoje poslovanje. Zahtevi korisnika stalno se menjaju i... prilagođavaju promenama, te se očekuje da usluga koja se pruža bude modernija i da manje košta. Bankarske usluge su značajne i za društveno-ekonomsko poslovanje. Merenje satisfakcije korisnika u bankarskom sektoru je značajno jer pruža odgovore na mnoga pitanja i podstiče razvoj i rast bankarstva. Kvalitet usluge je važan na svim uslužnim nivoima. U literaturi postoje mnoga istraživanja u vezi sa merenjem zadovoljstva korisnika. U ovoj doktorskoj tezi koristi se Servqual model za merenje očekivanja i percepcije korisnika bankarskih usluga koje će biti predmet istraživanja. U okviru ove doktorske teze izvršeno je empirijsko istraživanje individualnih korisnika bankarskih usluga u Republici Srbiji, Crnoj Gori, BiH i Republici Srpskoj, Hrvatskoj, Sloveniji i Slovačkoj. Takođe, dat je prikaz stanja kvaliteta bankarskih usluga u Nemačkoj, Francuskoj i Češkoj na osnovu sekundarnih izvora podataka. Istraživanje se sastoji od dva nivoa. Prvi nivo jeste istraživanje koje zapravo otkriva šta korisnici očekuju od banke i kako doživljavaju bankarsku uslugu. Drugi nivo je motivaciono istraživanje, a logički se nadovezuje na rezultate iz prvog nivoa. To je dubinsko istraživanje sa ciljem da se utvrdi u kom pravcu banke mogu usvojiti preporuku za svoje poslovanje.

Faculty:
Универзитет Унион Никола Тесла, Факултет за пословне студије и право (ФПСП)
Date:
14-05-2021
Keywords:
ponašanje korisnika bankarskih usluga, merenje zadovoljstva korisnika bankarskih usluga, Servqual model, motivaciono istraživanje, Srbija i razvijene države
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_21280
URI
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/21280

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS