Приказ основних података о дисертацији

Evaluation and improvement of criteria for assessment of oral presentation in English for specific purposes Оценка и совершенствование критериев оценки устных выступлений на английском языке профессии

dc.contributor.advisorJovanović, Ana
dc.creatorPetrović, Vesna M.
dc.date.accessioned2023-03-03T21:14:24Z
dc.date.available2023-03-03T21:14:24Z
dc.date.issued2022-09-28
dc.identifier.urihttps://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=9008
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:28119/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttps://plus.cobiss.net/cobiss/sr/sr/bib/108728841
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/21262
dc.description.abstractПредмет истраживања дисертације се заснива на анализи, развоју, евалуацији и унапређивању процеса оцењивања усмене презентације на енглеском језику струке. Будући да оцењивање усмене презентације представља облик аутентичног оцењивања, за потребе истраживања смо креирали циклус оцењивања и успоставили његову валидност и поузданост, по узору на стандардизовано тестирање и примену метријских карактеристика тестова. Поред тога смо истражили да ли предзнање треба укључити у конструкт комуникативне компетенције на страном језику струке, као и да ли све критеријуме треба вредновати подједнако када оцењујемо постигнуће студената приликом усменог излагања. Циљ истраживања састоји се у развоју и евалуацији модела скале са критеријумима засноване на специфичном знању страног језика струке. Од истраживачких метода, за прикупљање података користили смо технике анкетирања и вербалног протокла. Анализу добијених података извршили смо методом дескриптивне статистике, вишекритеријумске анализе одлучивања, мешовите анализе садржаја, квалитативне анализе садржаја, квантитативне евалуације и усмене евалуације наставника. Резултати показују да, у контексту нашег истраживања, карактеристике предзнања треба посматрати као део конструкта, те да критеријуме треба вредновати у истој мери приликом оцењивања постигнућа студената у оквиру усмене презентације. Надаље, резултати показују да креирана скала утиче на повећање објективности процеса оцењивања, обезбеђује повећан степен поузданости и олакшава сам процес оцењивања, иако не повећава временску економичност.sr
dc.description.abstractThe subject of the dissertation is based on the analysis, development, evaluation and improvement of the assessment of oral presentations in English for Specific Purposes. Considering the fact that the oral presentation assessment represents а form of authentic assessment, an entire assessment cycle has been created for the research purposes. Furthermore, its validity and reliability were established on the basis of the standardized testing and test measurement characteristics. The research further investigates whether the background knowledge should be included into specific purpose communicative competence construct, as well as whether different criteria should be evaluated equally when assessing students’ oral presentation proficiency. The objective of the thesis comprises the development and evaluation of a multicriteria scale based on specific purpose language ability. As far as the research methods are concerned, the survey and verbal protocols were used as the data collection research instruments. The obtained data were analysed by the methods of descriptive statistics, multicriteria decision-making, mixed methods content analysis, qualitative content analysis, quantitative evaluation and oral evaluation of the assessment process by the teachers. The research results indicate that background knowledge characteristics should be considered a construct component in the domain of the present research. The results also show that the assessment criteria should be evaluated equally during assessment. According to the results, it is also obvious that the newly created scale increases the degree of objectivity and reliability of the assessment process. Additionally, the use of the scale makes the assessment process easier, although it does not make the aforementioned process less time-consuming.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Филолошки факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectевалуацијаsr
dc.subjectevaluationen
dc.subjectоцењивањеsr
dc.subjectенглески језик струкеsr
dc.subjectусмена презентацијаsr
dc.subjectкомуникативна компетенцијаsr
dc.subjectскала за оцењивањеsr
dc.subjectкритеријуми за оцењивањеsr
dc.subjectassessmenten
dc.subjectEnglish for Specific Purposesen
dc.subjectcommunicative competenceen
dc.subjectoral presentationen
dc.subjectassessment scaleen
dc.subjectevaluation criteriaen
dc.titleЕвалуација и унапређивање критеријума за оцењивање усмене презентације на енглеском језику струкеsr
dc.title.alternativeEvaluation and improvement of criteria for assessment of oral presentation in English for specific purposes Оценка и совершенствование критериев оценки устных выступлений на английском языке профессииen
dc.typedoctoralThesis
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/149945/Disertacija_13332.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/152686/Referat.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_21262


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији