National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет Сингидунум
  • Факултет за медије и комуникацију (ФМК)
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет Сингидунум
  • Факултет за медије и комуникацију (ФМК)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Položaj instrumentalistkinje u transdisciplinarnim praksama džeza

Thumbnail
2022
bitstream_149195.pdf (2.577Mb)
bitstream_149196.pdf (2.177Mb)
Author
Jovićević, Jasna
Mentor
Petrov, Ana
Committee members
Milanović, Marija
Nenić, Iva
Metadata
Show full item record
Abstract
Predmet doktorske disertacije Položaj instrumentalistkinje u transdisciplinarnim praksama džeza jeste problematizacija džeza kao muzičke, ali i društvene prakse, polja koje je tradicionalno bilo, a jeste i danas polje kojim dominiraju muškarci, dok su žene reprezentovane kao manjina, izuzetak, novitet i Drugost. Muzičari u muzičkoj tradiciji i društvenom okruženju primenjuju patrijarhalni ideološki pristup, pa tako džez oličava muški kolektivni izraz prakse, kreirajući na taj način dominantni model kanonizacije u džez narativu. Muzički žanr tradicionalnog džeza je performativno „orodnjen”, a muškost je u ovom žanru postavljena kao norma. Nasuprot tome kreira se rodna stereotipizacija žena u džezu. U doktorskoj disertaciji se istražuje, analizira i prikazuje kreiranje identiteta kao društveno konstruisanog subjekta, odnosno reprezentacija i status instrumentalistkinje kroz prakse različitih stilova džeza kao umetničke forme, ali i kulturnog, istorijskog i društvenog prostora. Kritički ...se ispituje položaj džez instrumentalistkinje transdisciplinarnim pristupom, a polje istraživanja oblikuju raznolikost disciplina društvenih i humanističkih nauka i umetničkog istraživanja u muzici. Tema rada je problematizovana na dva nivoa: 1) načini prikazivanja džeza (kultura, istorija, društvena praksa) i 2) načini identifikacije ličnog doživljaja improvizatorke kroz praksu. Cilj ovog rada jeste da doprinese naučnom diskursu istraživanjem rodnog identiteta, kreiranja narativa hegemonije i mogućnosti dekonstrukcije stereotipa žene u džezu, te postavljanjem pitanja rodnosti u praksi džeza, ne samo u Srbiji, već i na svetskoj džez sceni. U prvom delu disertacije prikaz kratkog hronološkog razvoja džeza i dominantnog društvenog konteksta u kojem je džez nastajao i razvijao se predstavlja osvrt na referentni okvir i mapiranje žanra kao performativnog prostora za konstrukciju različitih identiteta. U drugom delu, komparativnom analizom tradicionalnog, tj. standardnog džeza (eng. mainstream) i slobodne improvizacije i fri džeza (eng. free jazz), polemiše se o strukturi odnosa tokom saradnje izvođača i izvođačica unutar muzičke prakse. Kritičkom analizom prakse, studijom slučaja i istraživanjem regionalne džez scene definiše se performativnost rodnog identiteta kao strateški upotrebljivog u okviru komunikacija.

Faculty:
Универзитет Сингидунум, Факултет за медије и комуникацију (ФМК)
Date:
23-12-2022
Keywords:
Džez instrumentalistkinja, rodni performativ, teorija izvođenja, žene u muzici, umetničko istraživanje u muzici.
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_21136
URI
https://singipedia.singidunum.ac.rs/izdanje/44274-polozaj-instrumentalistkinje-u-transdisciplinarnim-praksama-dzeza
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/21136

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS