Приказ основних података о дисертацији
Primena učenja na daljinu pomoću adaptivne neuro-fazi metodologije
Application of distance learning using adaptive neuro phase methodology
dc.contributor.advisor | Denić, Nebojša M. | |
dc.contributor.other | Zakić, Aleksandar | |
dc.contributor.other | Paunović, Marija | |
dc.contributor.other | Vidas-Bubonja, Marijana | |
dc.contributor.other | Pavkov, Ivan | |
dc.creator | Stojanović, Jelena | |
dc.date.accessioned | 2022-12-15T13:45:58Z | |
dc.date.available | 2022-12-15T13:45:58Z | |
dc.date.issued | 2022-10-09 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/21089 | |
dc.description.abstract | Globalnom pojavom pandemije virusa COVID-19, koja je drastično promenila način i organizaciju života i poslovnih aktivnosti, mesto i uloga e-učenja se pokazala izuzetno bitnom komponentom vaspitno-obrazovnog rada. Svakodnevna i funkcionalna upotreba informaciono-komunikacionih tehnologija (IKT) zahteva upotrebu sofisticiranijih funkcija računarskih programa kojima se sprovodi proces učenja i podučavanja. Ova doktorska disertacije je napisana sa namerom da se analiziraju i razmotre mogući efekti primene IKT u obrazovanju, kroz paradigme primene IKT u nastavi, kao i preko mogućih aspekata primene učenja na daljinu pomoću metoda tehnika i alata veštačke inteligencije, tačnije pomoću ANFIS-a ili adaptivnog neuro-fazi sistema (Adaptive Neuro- Fuzzy Inference Systems). Kroz stavove učenika i nastavnika o primeni elektronskog učenja, u narednim poglavljima biće istražen uticaj kompetentnosti nastavnika i kontinuiranog stručnog usavršavanja istih na efekte učenja i ciljeve obrazovanja, kao i prednosti i nedostaci platformi za elektronsko učenje. Takođe, u disertaciji je izvršen kritički pregled teorijskih aspekata procesa učenja na daljinu. Primarna svrha doktorske disertacije je da studiozno istraži značaj, ulogu i mogućnost unapređenja nastave primenom adaptivne neuro-fazi metodologije. Ovom doktorskom disertacijom pokazaćemo kako primena softvera, metoda, tehnika i alata veštačke inteligencije u velikoj meri olakšava posao svim zaposlenima i donosi značajne rezultate u uštedi vremena i efikasnijem obavljanju posla. Takođe ćemo predstaviti i originalan pristup primene informacionih sistema – neuronskih mreža, odnosno ANFIS metodologije, u funkciji unapređenja efekata elektronske nastave. Rezultati istraživanja ukazuju da je u procesu učenja na daljinu i primeni veštačke inteligencije ključno dobro poznavanje i razumevanje funkcionalnosti obrazovnog procesa. Upravo potpuno razumevanje obrazovnog procesa moguće je sprovođenjem analize procesa nastave i pribavljanjem informacija potrebnih za procese primene IKT u nastavi. Jedan od najvažnijih činilaca za vaspitno-obrazovne ustanove koje su uspešno implementirale platforme za učenje na daljinu su digitalno pismeni i visoko kvalifikovani prosvetni radnici koji primenjuju metode, tehnike i alate veštačke inteligencije. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Универзитет „Алфа БК“, Факултет информационих технологија (ФИТ) | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Универзитет „Алфа БК“ | en |
dc.subject | učenje na daljinu | sr |
dc.subject | elektronsko učenje | sr |
dc.subject | neuro-fazi metodologija | sr |
dc.subject.classification | Prirodno matematičke nauke | sr |
dc.title | Primena učenja na daljinu pomoću adaptivne neuro-fazi metodologije | sr |
dc.title.alternative | Application of distance learning using adaptive neuro phase methodology | sr |
dc.type | doctoralThesis | en |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/148933/bitstream_148933.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/148932/bitstream_148932.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_21089 |