Приказ основних података о дисертацији

Application of distance learning using adaptive neuro phase methodology

dc.contributor.advisorDenić, Nebojša M.
dc.contributor.otherZakić, Aleksandar
dc.contributor.otherPaunović, Marija
dc.contributor.otherVidas-Bubonja, Marijana
dc.contributor.otherPavkov, Ivan
dc.creatorStojanović, Jelena
dc.date.accessioned2022-12-15T13:45:58Z
dc.date.available2022-12-15T13:45:58Z
dc.date.issued2022-10-09
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/21089
dc.description.abstractGlobalnom pojavom pandemije virusa COVID-19, koja je drastično promenila način i organizaciju života i poslovnih aktivnosti, mesto i uloga e-učenja se pokazala izuzetno bitnom komponentom vaspitno-obrazovnog rada. Svakodnevna i funkcionalna upotreba informaciono-komunikacionih tehnologija (IKT) zahteva upotrebu sofisticiranijih funkcija računarskih programa kojima se sprovodi proces učenja i podučavanja. Ova doktorska disertacije je napisana sa namerom da se analiziraju i razmotre mogući efekti primene IKT u obrazovanju, kroz paradigme primene IKT u nastavi, kao i preko mogućih aspekata primene učenja na daljinu pomoću metoda tehnika i alata veštačke inteligencije, tačnije pomoću ANFIS-a ili adaptivnog neuro-fazi sistema (Adaptive Neuro- Fuzzy Inference Systems). Kroz stavove učenika i nastavnika o primeni elektronskog učenja, u narednim poglavljima biće istražen uticaj kompetentnosti nastavnika i kontinuiranog stručnog usavršavanja istih na efekte učenja i ciljeve obrazovanja, kao i prednosti i nedostaci platformi za elektronsko učenje. Takođe, u disertaciji je izvršen kritički pregled teorijskih aspekata procesa učenja na daljinu. Primarna svrha doktorske disertacije je da studiozno istraži značaj, ulogu i mogućnost unapređenja nastave primenom adaptivne neuro-fazi metodologije. Ovom doktorskom disertacijom pokazaćemo kako primena softvera, metoda, tehnika i alata veštačke inteligencije u velikoj meri olakšava posao svim zaposlenima i donosi značajne rezultate u uštedi vremena i efikasnijem obavljanju posla. Takođe ćemo predstaviti i originalan pristup primene informacionih sistema – neuronskih mreža, odnosno ANFIS metodologije, u funkciji unapređenja efekata elektronske nastave. Rezultati istraživanja ukazuju da je u procesu učenja na daljinu i primeni veštačke inteligencije ključno dobro poznavanje i razumevanje funkcionalnosti obrazovnog procesa. Upravo potpuno razumevanje obrazovnog procesa moguće je sprovođenjem analize procesa nastave i pribavljanjem informacija potrebnih za procese primene IKT u nastavi. Jedan od najvažnijih činilaca za vaspitno-obrazovne ustanove koje su uspešno implementirale platforme za učenje na daljinu su digitalno pismeni i visoko kvalifikovani prosvetni radnici koji primenjuju metode, tehnike i alate veštačke inteligencije.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherУниверзитет „Алфа БК“, Факултет информационих технологија (ФИТ)sr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceУниверзитет „Алфа БК“en
dc.subjectučenje na daljinusr
dc.subjectelektronsko učenjesr
dc.subjectneuro-fazi metodologijasr
dc.subject.classificationPrirodno matematičke naukesr
dc.titlePrimena učenja na daljinu pomoću adaptivne neuro-fazi metodologijesr
dc.title.alternativeApplication of distance learning using adaptive neuro phase methodologysr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBYsr
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/148933/bitstream_148933.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/148932/bitstream_148932.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_21089


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији