Primena učenja na daljinu pomoću adaptivne neuro-fazi metodologije
Application of distance learning using adaptive neuro phase methodology
Doktorand
Stojanović, JelenaMentor
Denić, Nebojša M.Članovi komisije
Zakić, AleksandarPaunović, Marija
Vidas-Bubonja, Marijana
Pavkov, Ivan
Metapodaci
Prikaz svih podataka o disertacijiSažetak
Globalnom pojavom pandemije virusa COVID-19, koja je drastično promenila način i
organizaciju života i poslovnih aktivnosti, mesto i uloga e-učenja se pokazala izuzetno bitnom
komponentom vaspitno-obrazovnog rada. Svakodnevna i funkcionalna upotreba
informaciono-komunikacionih tehnologija (IKT) zahteva upotrebu sofisticiranijih funkcija
računarskih programa kojima se sprovodi proces učenja i podučavanja.
Ova doktorska disertacije je napisana sa namerom da se analiziraju i razmotre mogući
efekti primene IKT u obrazovanju, kroz paradigme primene IKT u nastavi, kao i preko
mogućih aspekata primene učenja na daljinu pomoću metoda tehnika i alata veštačke
inteligencije, tačnije pomoću ANFIS-a ili adaptivnog neuro-fazi sistema (Adaptive Neuro-
Fuzzy Inference Systems). Kroz stavove učenika i nastavnika o primeni elektronskog učenja,
u narednim poglavljima biće istražen uticaj kompetentnosti nastavnika i kontinuiranog
stručnog usavršavanja istih na efekte učenja i ciljeve obrazovan...ja, kao i prednosti i nedostaci
platformi za elektronsko učenje. Takođe, u disertaciji je izvršen kritički pregled teorijskih
aspekata procesa učenja na daljinu.
Primarna svrha doktorske disertacije je da studiozno istraži značaj, ulogu i mogućnost
unapređenja nastave primenom adaptivne neuro-fazi metodologije.
Ovom doktorskom disertacijom pokazaćemo kako primena softvera, metoda, tehnika i
alata veštačke inteligencije u velikoj meri olakšava posao svim zaposlenima i donosi značajne
rezultate u uštedi vremena i efikasnijem obavljanju posla. Takođe ćemo predstaviti i originalan
pristup primene informacionih sistema – neuronskih mreža, odnosno ANFIS metodologije, u
funkciji unapređenja efekata elektronske nastave.
Rezultati istraživanja ukazuju da je u procesu učenja na daljinu i primeni veštačke
inteligencije ključno dobro poznavanje i razumevanje funkcionalnosti obrazovnog procesa.
Upravo potpuno razumevanje obrazovnog procesa moguće je sprovođenjem analize procesa
nastave i pribavljanjem informacija potrebnih za procese primene IKT u nastavi. Jedan od
najvažnijih činilaca za vaspitno-obrazovne ustanove koje su uspešno implementirale platforme
za učenje na daljinu su digitalno pismeni i visoko kvalifikovani prosvetni radnici koji
primenjuju metode, tehnike i alate veštačke inteligencije.