National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет „Алфа БК“
  • Факултет информационих технологија (ФИТ)
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет „Алфа БК“
  • Факултет информационих технологија (ФИТ)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Primena učenja na daljinu pomoću adaptivne neuro-fazi metodologije

Application of distance learning using adaptive neuro phase methodology

Thumbnail
2022
докторат (3.568Mb)
Izveštaj komisije (13.02Mb)
Author
Stojanović, Jelena
Mentor
Denić, Nebojša M.
Committee members
Zakić, Aleksandar
Paunović, Marija
Vidas-Bubonja, Marijana
Pavkov, Ivan
Metadata
Show full item record
Abstract
Globalnom pojavom pandemije virusa COVID-19, koja je drastično promenila način i organizaciju života i poslovnih aktivnosti, mesto i uloga e-učenja se pokazala izuzetno bitnom komponentom vaspitno-obrazovnog rada. Svakodnevna i funkcionalna upotreba informaciono-komunikacionih tehnologija (IKT) zahteva upotrebu sofisticiranijih funkcija računarskih programa kojima se sprovodi proces učenja i podučavanja. Ova doktorska disertacije je napisana sa namerom da se analiziraju i razmotre mogući efekti primene IKT u obrazovanju, kroz paradigme primene IKT u nastavi, kao i preko mogućih aspekata primene učenja na daljinu pomoću metoda tehnika i alata veštačke inteligencije, tačnije pomoću ANFIS-a ili adaptivnog neuro-fazi sistema (Adaptive Neuro- Fuzzy Inference Systems). Kroz stavove učenika i nastavnika o primeni elektronskog učenja, u narednim poglavljima biće istražen uticaj kompetentnosti nastavnika i kontinuiranog stručnog usavršavanja istih na efekte učenja i ciljeve obrazovan...ja, kao i prednosti i nedostaci platformi za elektronsko učenje. Takođe, u disertaciji je izvršen kritički pregled teorijskih aspekata procesa učenja na daljinu. Primarna svrha doktorske disertacije je da studiozno istraži značaj, ulogu i mogućnost unapređenja nastave primenom adaptivne neuro-fazi metodologije. Ovom doktorskom disertacijom pokazaćemo kako primena softvera, metoda, tehnika i alata veštačke inteligencije u velikoj meri olakšava posao svim zaposlenima i donosi značajne rezultate u uštedi vremena i efikasnijem obavljanju posla. Takođe ćemo predstaviti i originalan pristup primene informacionih sistema – neuronskih mreža, odnosno ANFIS metodologije, u funkciji unapređenja efekata elektronske nastave. Rezultati istraživanja ukazuju da je u procesu učenja na daljinu i primeni veštačke inteligencije ključno dobro poznavanje i razumevanje funkcionalnosti obrazovnog procesa. Upravo potpuno razumevanje obrazovnog procesa moguće je sprovođenjem analize procesa nastave i pribavljanjem informacija potrebnih za procese primene IKT u nastavi. Jedan od najvažnijih činilaca za vaspitno-obrazovne ustanove koje su uspešno implementirale platforme za učenje na daljinu su digitalno pismeni i visoko kvalifikovani prosvetni radnici koji primenjuju metode, tehnike i alate veštačke inteligencije.

Faculty:
Универзитет „Алфа БК“, Факултет информационих технологија (ФИТ)
Date:
09-10-2022
Keywords:
učenje na daljinu, elektronsko učenje, neuro-fazi metodologija
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_21089
URI
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/21089

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS