Razvoj adaptivnog sistema za elektronsko učenje zasnovanog na nauci o podacima
Development of an adaptive e-learning system based on data science
Author
Arsović, BrankaMentor
Stefanović, NenadCommittee members
Radenković, Božidar
Milošević, Danijela

Milutinović, Verica
Metadata
Show full item recordAbstract
Učenje je okosnica savremenog društva, koje je pretrpelo globalne promene, u
smislu digitalizacije i upotrebe IKT. Nameće se pitanje e-učenja, koje je aktuelizovano
tekućom pandemijom. Kod e-učenja je potrebno osmisliti i sprovesti u delo jedan
spoznajni proces usvajanja novih pojmova, savlađivanja umeća primene stečenih znanja u
realnom okruženju i postavljanja temelja za dalje produbljivanje znanja iz obrađene
oblasti. Uvek aktuelni problem je prilagođavanje procesa učenja potrebama učenika, tj.
personalizacija učenja. Adaptivnost učenja je izazov koji je prenet i na polje e-učenja.
Oblasti istraživanja disertacije odnose se na e-učenje i nauku o podacima.
Predmet disertacije je razvoj i implementacija adaptivnog upravljačkog sistema za eučenje i odgovarajućih analitičkih modela nauke o podacima radi efikasnog donošenja
optimalnih odluka. Ovo uključuje definisanje metodologije u realizaciji adaptivnog
LMS, kao i sam njegov razvoj. Zadatak je složen i multidisciplinaran, jer uključuje...
oblasti poput sistema za upravljanje učenjem, nauke o podacima (Data Mining,
skladištenje i obradu podataka, statističke metode, izveštavanje itd), internet
tehnologija, ekspertskih sistema, kao i didaktiku i metodike.
Nastava putem razvijenog i implementiranog adaptivnog modula e-učenja je
sprovedena na Pedagoškom fakultetu Užice, Univerziteta u Kragujevcu. Rezultati
sprovedenog eksperimenta su obrađeni statističkim metodama i primenom modela Data
Mining i nauke o podacima. Razvijeni su i primenjeni statistički modeli za analizu
podataka i specijalizovani Data Mining modeli za inteligentnu analizu podataka iz
sistema za e-učenje, ekstrahovanje znanja i predviđanje. Na taj način je adaptivni sistem
za e-učenje proširen modulom za Data Mining. Dobijen je bogat skup informacija koji je
pokazao opravdanost primene adaptivnog LMS-a.
Learning is the backbone of modern society, which has undergone global changes, in
terms of digitalization and the involvement of ICT. The issue of e-learning arises, which has
become relevant due to the current pandemic. In e-learning, it is necessary to design and
implement a cognitive process of acquiring new concepts, mastering skills of applying the
acquired knowledge in a real environment and laying the foundations for further deepening of
knowledge from the processed area. The always current problem is adaptation of the learning
process to the needs of students, ie. personalization of learning. The adaptability of the learning
is a challenge that has been transferred to the field of e-learning.
The research areas of this doctoral dissertation relate to e-learning and data science. The
subject of the dissertation is the development and implementation of an adaptive learning
management system for e-learning and appropriate analytical models of data science for
efficient decision m...aking. This includes defining the methodology in the implementation of
adaptive LMS, as well as its development. The task is complex and multidisciplinary, as it
includes areas such as learning management systems, data science (Data Mining, data storage
and processing, statistical methods, reporting, etc.), internet technologies, expert systems, as
well as didactics and teaching methods.
Teaching through the developed and implemented adaptive e-learning module was
conducted at the Faculty of Education in Uzice, University of Kragujevac. The results of the
conducted experiment were processed by statistical methods, Data Mining and data science
methods. Statistical models for data analysis and specialized Data Mining models for intelligent
data analysis from e-learning systems, knowledge extraction and prediction, have been
developed and applied. In this way, the adaptive e-learning system has been extended with a
module for Data Mining. A rich set of information was obtained, which showed the justification
of the use of adaptive LMSs.
Faculty:
Универзитет у Крагујевцу, Факултет техничких наука, ЧачакDate:
30-12-2021Keywords:
e-Learning / e-Learning / LMS / adaptive e-learning systems / learning style / prior knowledge / data science / Data Mining / machine learning / LMS / adaptivni sistemi za elektronsko učenje / stil učenja / predznanje / nauka o podacima / Data Mining / mašinsko učenjeRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Uticaj neformalnog elektronskog učenja na razvoj ljudskih resursa / The influence of informal e-learning on human resource development
Anđelković Labrović, Jelena (Универзитет у Београду, Факултет организационих наука, 20-06-2014) -
Softverski sistem za samoregulisano učenje na Vebu / Software system for self-regulated learning on the Web
Milikić, Nikola (Универзитет у Београду, Факултет организационих наука, 30-08-2019) -
Daljinsko učenje u mehatronici zasnovano na primeni virtuelnih i realnih didaktičkih sistema
Aleksandrov, Slobodan Č. (Универзитет у Нишу, Електронски факултет, 03-12-2015)