Nacionalni Repozitorijum Disertacija u Srbiji
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled disertacije 
  •   NaRDuS - početna
  • Универзитет у Новом Саду
  • Факултет техничких наука
  • Pregled disertacije
  •   NaRDuS - početna
  • Универзитет у Новом Саду
  • Факултет техничких наука
  • Pregled disertacije
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Хидролошко-хидраулички модел за процену ризика преливања воде преко саобраћајнице у профилима путних пропуста на бујичним сливовима

Hidrološko-hidraulički model za procenu rizika prelivanja vode preko saobraćajnice u profilima putnih propusta na bujičnim slivovima

Thumbnail
2022
Disertacija_12911.pdf (35.62Mb)
Izvestaj_komisije_12911.pdf (200.1Kb)
Doktorand
Mandić, Vladimir
Mentor
Kolaković, Slobodan
Članovi komisije
Radonjanin, Vlastimir
Stojković, Milan
Šešlija, Miloš
Trajković, Slaviša
Kolaković, Slobodan
Attribution-ShareAlike
Metapodaci
Prikaz svih podataka o disertaciji
Sažetak
Спроведено истраживање решава проблем одређивања ризика од појаве преливања воде преко саобраћајнице у профилу путног пропуста на бујичном сливу применом пробабилистичког модела процене ризика и хидролошко-хидрауличког модела анализиране појаве. Формирање новог хидролошко-хидрауличког модела процене ризика, који укљујучује више нових приступа моделовању различитих процеса који доводе до анализиране појаве, представља један од доприноса спроведеног истраживања. Новоформирани модел процене ризика је примењен на 67 бетонских пропуста на експерименталној деоници пута Рашка – Нови Пазар у Републици Србији. Применом модела на пропустима експерименталне путне деонице утврђено је да је запуњеност путних пропуста каменим наносом основни узрочник високих вредности ризика. У оквиру новог модела процене ризика извршена је анализа утицаја примене радова на санацији и реконструкцији путних пропуста у циљу смањења вредности ризика. Резултати свих спроведених анализа су уобличени у форму техничког изв...ештаја о процени ризика од анализиране појаве, и представљају излаз модела. Добијени резултати су дискотовани у односу на резултате сличних истраживања у свету на основу чега су извучени закључци и дати даљи правци истраживања у изучаваној области.

Sprovedeno istraživanje rešava problem određivanja rizika od pojave prelivanja vode preko saobraćajnice u profilu putnog propusta na bujičnom slivu primenom probabilističkog modela procene rizika i hidrološko-hidrauličkog modela analizirane pojave. Formiranje novog hidrološko-hidrauličkog modela procene rizika, koji ukljujučuje više novih pristupa modelovanju različitih procesa koji dovode do analizirane pojave, predstavlja jedan od doprinosa sprovedenog istraživanja. Novoformirani model procene rizika je primenjen na 67 betonskih propusta na eksperimentalnoj deonici puta Raška – Novi Pazar u Republici Srbiji. Primenom modela na propustima eksperimentalne putne deonice utvrđeno je da je zapunjenost putnih propusta kamenim nanosom osnovni uzročnik visokih vrednosti rizika. U okviru novog modela procene rizika izvršena je analiza uticaja primene radova na sanaciji i rekonstrukciji putnih propusta u cilju smanjenja vrednosti rizika. Rezultati svih sprovedenih analiza su uobličeni u formu ...tehničkog izveštaja o proceni rizika od analizirane pojave, i predstavljaju izlaz modela. Dobijeni rezultati su diskotovani u odnosu na rezultate sličnih istraživanja u svetu na osnovu čega su izvučeni zaključci i dati dalji pravci istraživanja u izučavanoj oblasti.

The conducted research solves the risk calculation problem of water overtopping the road in the culvert cross-section on the ephemeral stream by applying the probabilistic risk assessment model and the hydrological-hydraulic model of the analyzed phenomenon. The new hydrological-hydraulic model of risk assessment, which includes several new process-modeling approaches to the analyzed phenomenon, represents one of the contributions of the research. The new risk assessment model has been applied to the 67 concrete road culverts at the experimental road section of the Raška - Novi Pazar road in the Republic of Serbia. By applying the model to the culverts of the experimental road section, it was determined that the stone sediment filling of road culverts is the main cause of high-risk values. Within the new risk assessment model, an impact analysis of the rehabilitation and reconstruction works application in order to reduce the risk value has been performed. The results of all conducted ...analyzes are shaped in the technical report form of the risk assessment of the analyzed phenomenon and represent the model output. The obtained results have been discussed concerning the results of similar research in the world, based on which conclusions have been made and further research directions in the studied field have been given.  

Fakultet:
Универзитет у Новом Саду, Факултет техничких наука
Datum odbrane:
06-07-2022
Ključne reči:
Хидролошко-хидраулички модел, Ризик, Путни пропусти,Бујични сливови, Вероватноћа појаве преливања / Hidrološko-hidraulički model, Rizik, Putni propusti,Bujični slivovi, Verovatnoća pojave prelivanja / Hydrological-hydraulic model for risk assessment of road overtopping in the culvert'sprofiles on torrent basins
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_20939
Ostali linkovi:
https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija165296488162691.pdf?controlNumber=(BISIS)120503&fileName=165296488162691.pdf&id=19923&source=NaRDuS&language=sr
https://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=120503&source=NaRDuS&language=sr
https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije165296515561370.pdf?controlNumber=(BISIS)120503&fileName=165296515561370.pdf&id=19924&source=NaRDuS&language=sr
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/20939

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O NaRDuS portalu | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Pregled

Sve disertacijeUniverziteti i fakultetiDoktorandiMentoriČlanovi komisijaTemeFakultetDoktorandiMentoriČlanovi komisijaTeme

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O NaRDuS portalu | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS