Приказ основних података о дисертацији

Modalities of Extreme, Excessive, Radical, and Extravagant Contemporary Visual Art Practices”

dc.contributor.advisorŠuvaković, Miodrag
dc.contributor.otherFilipović, Andrija
dc.contributor.otherDedić, Nikola
dc.creatorOstoić, Sunčica
dc.date.accessioned2022-12-01T09:23:47Z
dc.date.available2022-12-01T09:23:47Z
dc.date.issued2022-11-14
dc.identifier.urihttps://singipedia.singidunum.ac.rs/izdanje/44267-modaliteti-ekstremnih-ekscesnih-radikalnih-i-ekstravagantnih-suvremenih-vizualnih-umjetnickih-praksisr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/20893
dc.description.abstractDoktorska disertacija naslovljena “Modaliteti ekstremnih, ekscesnih, radikalnih i ekstravagantnih suvremenih vizualnih umjetničkih praksi” razvija teoriju koncepata pretjerivanja, intenziteta i izuzetka u odnosu na prakse u suvremenoj umjetnosti koje pokazuju osobine ekstremnosti, ekscesa, radikalnosti i ekstravagantnosti (skraćeno EERE umjetničke prakse). Temeljna teza je da pretjerivanje, intenzitet i izuzetak u bitnome postaju identifikacijski i utemeljujući za EERE umjetničke prakse. Fokus teorijskog rada je na razlučivanju značaja, svojstava, mehanizama funkcioniranja, operativnosti, dosega utjecaja i uloge samih modaliteta. Ideje izuzetka, intenziteta i pretjerivanja djeluju na tri različite estetičko-fenomenološko-spoznajne razine. EERE umjetnička djela su afektivno moćne izvanserijske umjetničke tvorevine nastale primjenom umjetničkih strategija pretjerivanja. Takva se djela usmjeravaju na istraživanja taktičkih izvodljivosti procesa života u kojima se ona sama i sudionici međusobno aktiviraju u izvođenju vlastite životnosti. Pretjerivanje je umjetnička strategija, odnosno estetička intervencija kojom se ostvaruje odnos s postojećim normativnim granicama kako bi se njihovim dodirivanjem ili prelaskom izazvalo osjetilno ili etičko djelovanje te iskušala reaktivnost i otpornost ograničenja. Temelji se na oneobičavanju koje denormativizira osjetilne i diskurzivne stereotipe unutar bioloških, društvenih, medicinskih i znanstveno-tehnoloških fenomena, stvarajući indeksirani otklon od svakodnevne egzistencije. Afektivni intenziteti su osobni tjelesni osjetilni doživljaji bez sadržaja koji imaju fizičku jačinu, a pri tome ne slijede lingvističke protokole i strukture. Kao beskrajne singularnosti oni izazivaju biološko-tjelesne akcije koje razaraju diskurzivnu apstrakciju i metadiskurs u ime vitalnosti živog oblika. Iznimka se odnosi na poziciju EERE umjetničkih praksi unutar normativiziranog umjetničkog konteksta, a čija čulna pojavnost unosi izraziti oblik promjene u utvrđeni sustav standardnih vrijednosti. EERE umjetnička djela su iznimna nekonvencionalna novina unutar polja aktualne umjetničke produkcije kao emocionalno-spoznajna situiranost umjetničkog djela u okviru osviještenih subjektivnih doživljaja koji se formiraju u susretu s njime. Postavljena teorija testira se metodom studije slučaja na umjetničkim djelima Yanna Marussicha, Charlotte Jarvis i Billa Vorna.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherУниверзитет Сингидунум, Факултет за медије и комуникацију (ФМК)sr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет Сингидунумen
dc.subjectekstremnesr
dc.subjectpretjerivanjesr
dc.subjectintenzitetsr
dc.subjectizuzetaksr
dc.subjectiznimnosr
dc.subjectumjetnost na sjecištu znanostisr
dc.subjectekscesnesr
dc.subjectradikalne i ekstravagantne umjetničke praksesr
dc.subjecttehnologije i tijelasr
dc.subject.classificationUmetnost i medijisr
dc.titleModaliteti ekstremnih, ekscesnih, radikalnih i ekstravagantnih suvremenih vizualnih umjetničkih praksisr
dc.title.alternativeModalities of Extreme, Excessive, Radical, and Extravagant Contemporary Visual Art Practices”sr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseARRsr
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/147399/bitstream_147399.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/147400/bitstream_147400.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_20893


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији