Nacionalni Repozitorijum Disertacija u Srbiji
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled disertacije 
  •   NaRDuS - početna
  • Универзитет Сингидунум
  • Студије при универзитету
  • Pregled disertacije
  •   NaRDuS - početna
  • Универзитет Сингидунум
  • Студије при универзитету
  • Pregled disertacije
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Примена дискурзивне анализе на концептуалне односе авангардних уметничких пракси и нових медија

Thumbnail
2022
bitstream_146596.pdf (7.748Mb)
bitstream_146597.pdf (15.15Mb)
Doktorand
Натали, Рајчиновска Павлеска
Mentor
Ђурић, Дубравка
Članovi komisije
Станковић, Маја
Чаловић, Драган
Metapodaci
Prikaz svih podataka o disertaciji
Sažetak
Предмет истраживања докторске дисертације је примена дискурзивних анализа концептуалних односа између авангардних уметничких пракси и нових медија како би се дијалектички заокрет лоцирао као брехтовско наслеђе које своје екстензије доживљава у савременој уметничкој пракси, а појављује се на визуелном (сликовном), језичком (наратолошком) и значењском (референцијалном) нивоу. Појам концептуална наратологија односи се на дијалектику изразних облика као концептуалнa методa структуирања уметничког дела/процеса/догађаја путем језика документарног филма, који подразумева интертeкстуалност, конвергенцију и реинтерпретацију разних трансисторијских текстова и уметничких жанрова у новом дискурзивном контексту. Дискурзивне анализе су постављене у покушају да се дефинише и формулише концептуалну наратологију као артикулисани уметнички језик, који користи принцип монтаже као основу обликовања. Појам артикулација у овој формулацији изражава идеју да је наратив у основи процес, активност која ствара з...начење, поетски процес у којем је рецепција уметничког дела конститутиван елемент. Прва хипотеза треба да покаже да се филмски текст може схватити као језичка структура која омогућава хипотетички статус нарације и производњу могућег значења у домену виртуелног догађаја. Аналитичка методологија у области структуралне лингвистике, семиологије и теорије наратологије, претпоставља интердисциплинарно поље истраживања структуру филма као језика, постављајући експресивну раван и значењске односе као део дискурзивног простора коме гледалац припада. Семиолошко-наратолошке анализе укрштене са структуралистичким анализама текста, постављене су да би одредиле присуство ауторског гласа и читаоца као конститутивног у делу. Друга хипотеза сугерише да документарни филм као модел конструише отворено контекстуално поље за ре-контекстуализацију протеклих историјских факата и стања путем монтаже као дијалектичког обрасца са семантичком и друштвеном функцијом. Социолошка димензија документарног филма огледа се у контексту потенцијала антиципације друштвене свести код гледаоца. Уметност као комуникативни модел, анализирана путем брехтовског наслеђа, и концепт „отуђења“ посматра се укрштањем формалистичких и социолошких анализа. Трећа хипотеза се односи на екстензију историјских авангардних пракси у домену документарног филма путем процеса интертекстуалности, конвергенције и ремедијације уметничких ентитета као хепенинга, фотографије и филма. Могућа екстензија од историјских авангарди до концептуалне уметности (у филму) посматра се путем процеса дематеријализације и поновљеног извођења хепенинга као могућност онтолошког проширења медија. Концептуална димензија уметничког дела и његова материјално-формална структура ће бити укрштене са анализама историјског пастиша авангардних пракси, откривајући социополитичку димензију уметности, као концепт авангардног наслеђа.

Fakultet:
Универзитет Сингидунум, Студије при универзитету
Datum odbrane:
12-09-2022
Ključne reči:
концептуална наратологија, артикулисан језик, виртуелни догађај, ауторски глас, ремедијација, Брехтов в-ефекат, монтажа, документарни филм
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_20766
Ostali linkovi:
https://singipedia.singidunum.ac.rs/izdanje/44255-primena-diskurzivne-analize-na-konceptualne-odnose-avangardnih-umetnickih-praksi-i-novih-medija
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/20766

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O NaRDuS portalu | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Pregled

Sve disertacijeUniverziteti i fakultetiDoktorandiMentoriČlanovi komisijaTemeFakultetDoktorandiMentoriČlanovi komisijaTeme

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O NaRDuS portalu | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS