Kreiranje poverenja potrošača generacije Y u onlajn okruženju
Creating trust of generation Y consumers in the online environment
Докторанд
Sofronijević, Katarina B.Ментор
Kocić, MilanЧланови комисије
Šapić, SrđanMarinković, Veljko
Đukić, Suzana
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
APSTRAKT:
Kompleksnost proučavanja ponašanja potrošača posebno je izražena kada se umesto
tradicionalnog analizira onlajn okruženje. Otuda je interesovanje za
determinisanje faktora koji opredeljuju ponašanje potrošača u takvom okruženju
jedan od krucijalnih zadataka savremene marketinške teorije i prakse. Posebno
bitan aspekt izučavanja jeste poverenje potrošača u onlajn ambijentu.
Marketinški izazovi su utoliko veći kada se posmatra specifičan segment
potrošača, kao što je to slučaj u doktorskoj disertaciji.
U tom smislu, osnovni cilj disertacije odnosi se na generisanje validnih naučnih
saznanja o tome u kojoj meri sklonost ka poverenju, kvalitet web sajta, percipirani
rizik i elektronska interpersonalna komunikacija utiču na kreiranje onlajn
poverenja potrošača generacije Y.
Korišćenjem modela strukturalnih jednačina potvrđeno je da sve dimenzije
sklonosti ka poverenju i kvaliteta web sajta imaju pozitivan i statistički
značajan uticaj na kreiranje onlajn poverenja po...trošača generacije Y. Zatim,
ustanovljeno je da rizik proizvoda i finansijski rizik imaju negativan uticaj na
onlajn poverenje ovog segmenta potrošača. Što se tiče elektronske
interpersonalne komunikacije, istraživanjem je potvrđeno da kvalitet
informacija i kredibilitet izvora pozitivno utiču na onlajn poverenje
milenijalaca. Zaključeno je i to da onlajn poverenje utiče na kognitivne i afektivne
stavove, onlajn satisfakciju i nameru o onlajn kupovini.
Holistički pristup tokom izučavanja onlajn poverenja potrošača generacije Y daje
mogućnost detaljnog analiziranja specifičnosti ove generacije. Korišćenjem
rezultata istraživanja pružaju se teorijske i praktične implikacije, kao osnov
budućih marketinških strategija za privredne subjekte koji svoje poslovanje
prilagođavaju zahtevima onlajn ambijenta.
ABSTRACT:
The complexity of studying consumer behavior is especially emphasized when we analyze the
online environment instead of the traditional one. Therefore, the interest in determining the
factors that govern consumer behavior in such an environment is one of the crucial tasks of
contemporary marketing theory and practice. A particularly important aspect of the research
is consumer confidence in the online environment. Marketing challenges are bigger when
looking at a specific consumer segment, as it is the case in this doctoral dissertation.
In that sense, the main goal of the dissertation is to initiate valid scientific knowledge about
the extent to which the tendency to have trust, the quality of the website, perceived risk and
electronic interpersonal communication influence the creation of online trust of consumers
who belong to Generation Y.
By using the model of structural equations, it has been confirmed that all dimensions of the
tendency to trust and website ...quality have a positive and statistically significant impact on
creating online trust of consumers who belong to Generation Y. Moreover, it has been
confirmed that product's risk and financial risk have negative impact on online trust of the
consumers when it comes to this segment Regarding electronic interpersonal communication,
research has confirmed that the quality of information and the credibility of sources have a
positive effect on the online trust of millennials. It was also concluded that online trust affects
cognitive and affective attitudes, online satisfaction and intention to shop online.
A holistic approach while studying the online trust of consumers who belong to Generation Y
provides a possibility to have more detailed analysis regarding the specifics of this
generation. The use of research results provides theoretical and practical implications, as a
basis for future marketing strategies for businesses and legal entities which adjuts their
business to the requirements of the online environment.
Факултет:
Универзитет у Крагујевцу, Економски факултетДатум одбране:
29-01-2022Кључне речи:
ponašanje potrošača / consumer behavior / onlajn okruženje / onlajn poverenje / generacija Y / onlajn satisfakcija / kognitivni i afektivni stavovi / namera o onlajn kupovini / online environment / online trust / generation Y / online satisfaction / cognitive and affective attitudes / intention to shop onlineRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Istraživanje uticaja marketing strategija na izgradnju poverenja u onlajn okruženju / Exploring the impact of marketing strategies on building trust in the online shopping
Jović, Marija (Универзитет у Београду, Факултет организационих наука, 29-10-2013) -
Transformacija tradicionalnih medija u novom tehnološkom okruženju / Transformation of traditional media in a new technological environment
Mihajlov Prokopović, Anka M. (Универзитет у Београду, Факултет политичких наука, 30-12-2017) -
Razvoj metodologije marketinških istraživanja na Internetu / Development of methodology for online marketing research
Ljepava, Nikolina N. (Универзитет у Београду, Факултет организационих наука, 27-09-2016)