Национални Репозиторијум Дисертација у Србији
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед дисертације 
  •   НаРДуС - почетна
  • Универзитет уметности у Београду
  • Факултет примењених уметности
  • Преглед дисертације
  •   НаРДуС - почетна
  • Универзитет уметности у Београду
  • Факултет примењених уметности
  • Преглед дисертације
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Осврт: Метаморфоза индивидуалног и колективног сећања - изложба слика

Нема приказа
2022
bitstream_145419.pdf (178бајтови)
bitstream_145420.pdf (178бајтови)
Докторанд
Мицић Марјановић, Анђела Љ.
Ментор
Лађушић, Марко Р.
Чланови комисије
Грубанов, Иван Ј.
Здравковић, Драган Б.
Кнежевић, Радомир
Оташевић, Бојан
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацији
Сажетак
,,Не постоји боље место од успомена.” – Иво Андрић Проучавајући време, његову промену и кретање, нарочито прошлост као битну компоненту за друштво и појединца, желела сам да уметника и његово стваралаштво укључим као битног чиниоца. Уметник као неизбежни учесник, кроз своја дела, репрезентује нам промене, бележи и чува чињенице прошлости. Такође, истражујући сећања, неизбежно је поменути колективно и индивидуално памћење, наметнута и лажна сећања. Памћење склапа различите садржаје прошлости у смислену целину, селективно чувајући једне а заборављајући друге информације. На тај начин градимо свој лични идентитет и поглед на свет. Прошлост је неминовно осуђена на промене под утицајем друштва, политике, личних ставова, али и неизбежно под сталним утицајем заборава. Предмет уметничког докторског пројекта је истраживање процеса транспоновања постојећих историјских фрагмента и њихова модификација у одређену ликовну целину, цртеж или слику. Сам пројекат представља вид метаморфозе одређ...еног историјског чина, обрађен кроз ретроспективну анализу. Сећање као тема, неизоставно намеће емоционални доживљај фотографије јер је она коришћена као трансфер успомена. Битан сегмент у овом истраживању, преиспитивању, јесте улога емоционалног памћења. Осим бављења визуелним карактеристикама, анализа радова заснива се и на њиховом разматрању у односу на друштвено-политички, историјски, социјални концепт. Кроз ликовне елементе, аутор податке до којих је дошао обрађује више пута кроз различите ликовне технике, осврћући се на исту сцену више пута градећи њену метаморфозу, желећи да истражи формате свести и подсвести, сећања и заборава и на који начин уметник кроз своје дело може допринети томе. Истраживање је рађено како на сопственом примеру тако и на примеру данас активних уметника. Кроз изложбу слика представићу принцип на који начин је кроз рад функционисало моје сећање, и у ком смеру се оно мењало.

Факултет:
Универзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметности
Датум одбране:
12-04-2022
Кључне речи:
Култура сећања; индивидуално сећање; колективно сећање; историјско памћење; успомене; реконструисане успомене; лажна меморија; фотографија; метаморфоза.
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_20610
Остали линкови:
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/544
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/20610

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О НаРДуС порталу | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Преглед

Све дисертацијеУниверзитети и факултетиДокторандиМенториЧланови комисијаТемеФакултетДокторандиМенториЧланови комисијаТеме

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О НаРДуС порталу | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS