National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет уметности у Београду
  • Факултет примењених уметности
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет уметности у Београду
  • Факултет примењених уметности
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Осврт: Метаморфоза индивидуалног и колективног сећања - изложба слика

No Thumbnail
2022
bitstream_145419.pdf (178bytes)
bitstream_145420.pdf (178bytes)
Author
Мицић Марјановић, Анђела Љ.
Mentor
Лађушић, Марко Р.
Committee members
Грубанов, Иван Ј.
Здравковић, Драган Б.
Кнежевић, Радомир
Оташевић, Бојан
Metadata
Show full item record
Abstract
,,Не постоји боље место од успомена.” – Иво Андрић Проучавајући време, његову промену и кретање, нарочито прошлост као битну компоненту за друштво и појединца, желела сам да уметника и његово стваралаштво укључим као битног чиниоца. Уметник као неизбежни учесник, кроз своја дела, репрезентује нам промене, бележи и чува чињенице прошлости. Такође, истражујући сећања, неизбежно је поменути колективно и индивидуално памћење, наметнута и лажна сећања. Памћење склапа различите садржаје прошлости у смислену целину, селективно чувајући једне а заборављајући друге информације. На тај начин градимо свој лични идентитет и поглед на свет. Прошлост је неминовно осуђена на промене под утицајем друштва, политике, личних ставова, али и неизбежно под сталним утицајем заборава. Предмет уметничког докторског пројекта је истраживање процеса транспоновања постојећих историјских фрагмента и њихова модификација у одређену ликовну целину, цртеж или слику. Сам пројекат представља вид метаморфозе одређ...еног историјског чина, обрађен кроз ретроспективну анализу. Сећање као тема, неизоставно намеће емоционални доживљај фотографије јер је она коришћена као трансфер успомена. Битан сегмент у овом истраживању, преиспитивању, јесте улога емоционалног памћења. Осим бављења визуелним карактеристикама, анализа радова заснива се и на њиховом разматрању у односу на друштвено-политички, историјски, социјални концепт. Кроз ликовне елементе, аутор податке до којих је дошао обрађује више пута кроз различите ликовне технике, осврћући се на исту сцену више пута градећи њену метаморфозу, желећи да истражи формате свести и подсвести, сећања и заборава и на који начин уметник кроз своје дело може допринети томе. Истраживање је рађено како на сопственом примеру тако и на примеру данас активних уметника. Кроз изложбу слика представићу принцип на који начин је кроз рад функционисало моје сећање, и у ком смеру се оно мењало.

Faculty:
Универзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметности
Date:
12-04-2022
Keywords:
Култура сећања; индивидуално сећање; колективно сећање; историјско памћење; успомене; реконструисане успомене; лажна меморија; фотографија; метаморфоза.
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_20610
URI
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/544
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/20610

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS