Nacionalni Repozitorijum Disertacija u Srbiji
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled disertacije 
  •   NaRDuS - početna
  • Универзитет уметности у Београду
  • Факултет примењених уметности
  • Pregled disertacije
  •   NaRDuS - početna
  • Универзитет уметности у Београду
  • Факултет примењених уметности
  • Pregled disertacije
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Перцепција уметничког дела код класно различитог посматрача, интерактивна изложба слика и просторних инсталација

Nema prikaza
2022
Doktorski rad.docx (178bajtovi)
bitstream_145417.pdf (178bajtovi)
Doktorand
Вучковић, Милица М.
Mentor
Фулгоси, Даниела К.
Članovi komisije
Лађушић, Марко Р.
Лазовић, Мирослав С.
Здравковић, Драган Б.
Пецић, Димитрије
Metapodaci
Prikaz svih podataka o disertaciji
Sažetak
Doktorsko umetnički projekat „Percepcija umetničkog dela kod klasno različitog posmatrača: interaktivna izložba slika i prostornih instalacija“ pokušava da sublimira, analizira a zatim i razloži pojam, predstavu pa samim tim i poziciju i ulogu umetnosti, umetnika i umetničkog dela u savremenom društvu. Predmet ovog projekta jeste da istraži i analizira odnos percepcije umetničkog dela različitih medija kod posmatrača uzimajući u obzir njegovu obrazovnu pa tako i klasnu pozadinu, ali istovremeno i preispitujući samu poziciju umetničkog dela u okviru institucionalne umetnosti u zavisnosti od medija u kojem se ono izvodi. Na teoretskom planu ovaj projekat se bavi analizom i genezom poimanja umetnosti kroz različite epohe, kako bismo ustanovili na koje kolektivno znanje se nadovezujemo i pod kojim okolnostima i kojim alatima zapravo percipiramo umetničko delo danas. Kroz praktični deo projekta, koji je podeljen u tri segmenta, preispituju se i pojedinačno razrađuju tri različita vizuelna ...medija, predstavljajući istu kompoziciju u drugačijim izvedbama – digitalnoj, tradicionalnoj i savremenoj. Ispitujući, tako, značaj klasičnog slikarstva u današnje vreme digitalne i konceptualne umetnosti, prostor koje ono danas zauzima i sa kojim i kakvim posmatračem ono komunicira, ali i analizirajući šta je ono što štafelajno tradicionalno slikarstvo čini na izvestan način prevaziđenim u određenim okvirima i nivoima institucionalne umetnosti. Isto tako, ovaj projekat ima za ideju da pronađe mesto štafelajnom slikarstvu među današnjom hiperprodukcijom digitalne i konceptualne umetnosti, osavremenjavajući njegov likovni jezik, ali i dalje ne izlazeći iz okvira tradicionalnog slikarstva i njegove forme, takođe preispitivajući koji tip posmatrača sa takvim delom ostvaruje komunikaciju. Na kraju, kroz interaktivni performans i instalaciju u prostoru po uzoru na kompoziciju sa navedenih slika, ovaj projekat predočava genezu umetničkog dela od slike do instalacije. Kroz anketu sprovedenu tokom trajanja projekta, ovaj rad obuhvata analizu i klasifikaciju dobijenih rezultata u pravcu ukazivanja na pretpostavljenu tezu o različitosti u percepciji umetničkog dela u zavisnosti od klasne određenosti posmarača imajući u vidu kluturnu hegemoniju koja tu percepciju formira.

Fakultet:
Универзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметности
Datum odbrane:
13-04-2022
Ključne reči:
umentičko delo; tradicionalno slikarstvo; moderno slikartvo; konceptualna umetnost; instalacija; percepcija; kulturna hegemonija
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_20609
Ostali linkovi:
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/543
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/20609

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O NaRDuS portalu | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Pregled

Sve disertacijeUniverziteti i fakultetiDoktorandiMentoriČlanovi komisijaTemeFakultetDoktorandiMentoriČlanovi komisijaTeme

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O NaRDuS portalu | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS