Приказ основних података о дисертацији

Application of geometric modelling for determining the readiness of children for safe traffic participation

dc.contributor.advisorPešić, Dalibor
dc.contributor.otherPetrović, Maja M.
dc.contributor.otherJovanović, Dragan
dc.creatorTrifunović, Aleksandar
dc.date.accessioned2022-06-01T15:54:45Z
dc.date.available2022-06-01T15:54:45Z
dc.date.issued2020-09-02
dc.identifier.urihttps://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=8622
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:25816/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttps://plus.cobiss.net/cobiss/sr/sr/bib/20086281
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/20506
dc.description.abstractСтрадање у саобраћајним незгодама знатно је израженo код појединих група учесника у саобраћају. Недовољна зрелост деце, њихово скромно животно и саобраћајно искуство, насупрот изложености и склоности ризицима и изазовима доводи до тога да деца представљају једну од најугроженијих категорија учесника у саобраћају. Примена геометријског моделирања у многим областима омогућила је решавање проблема, који су до тада изгледали нерешиво и отворила је нове могућности унапређења различитих области. Едукативни материјал, који се применом геометријског моделирања може приказивати деци, приближава област безбедности саобраћаја размишљању деце, док се са друге стране, кроз игру и едукацију, оспособљавају за безбедно учествовање у саобраћају. У експерименту је учествовало 392 испитаника, старости између 6,5 и 10,5 година. Циљ истраживања је креирање и примена тестова који обухватају проверу знања, понашања и вештина које су деци неопходне за самостално безбедно учествовање у саобраћају. Резултати истраживања показали су да деца уче кроз искуство, па тако тестирајући се и решавајући различите саобраћајне, геометријске, просторне и меморијске тестове, деца развијају своје способности и вештине неопходне за безбедно учествовање у саобраћају, а тиме стичу нова знања и искуства која им у реалним саобраћајним ситуацијама могу спасити живот. На основу спроведених тестова, експертских оцена и AHP методе, креирана је скала за одређивање способности деце за самостално безбедно учествовање у саобраћају. Примена геометријског моделирања, на начин какав је приказан у докторској дисертацији, омогућава едукацију и тестирање деце за самостално безбедно учествовање у саобраћају и указује на области у којима деца не показују задовољавајући резултат за самостално учествовање у саобраћају.sr
dc.description.abstractSpecific groups of road users have a considerably higher traffic accident fatality rate than other groups of traffic participants. Insufficient maturity of children, their lack of life and traffic experience and, on the other hand, their exposure and inclination to risk in traffic, lead to the fact that children represent a vulnerable population from the standpoint of traffic safety. The application of geometric modelling in many fields has enabled solving problems which previously seemed unsolvable, and it has opened new opportunities for improving different fields. Educational materials, which can be shown to children by using geometric modelling, bring traffic safety closer to the children's manner of thinking. Thus, through play and education, children become qualified to participate safely in traffic. The sample comprised 392 young children, aged from 6.5 to 10.5. The aim of this study is to create and implement tests that include the examination of knowledge, behaviour and skills which are necessary for children’s safe participation in road traffic. The results of the research have shown that children learn from experience. By testing and solving various traffic, geometry, space and memory tests, children develop their abilities and skills necessary to participate safely in traffic. At the same time, they acquire new knowledge and experience which can save their lives in real traffic situations. Based on the conducted tests, expert assessments and the AHP method, a scale for measuring the abilities of children and their preparedness for safe participation in traffic has been developed. The application of geometric modelling, as presented in the doctoral dissertation, enables the education and testing of children for safe participation in traffic, and indicates the fields in which children do not show a satisfactory result for safe and independent participation in traffic.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Саобраћајни факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectБезбедност саобраћајаsr
dc.subjectRoad safetyen
dc.subjectгеометријско моделирањеsr
dc.subjectдеца у саобраћајуsr
dc.subjectедукација децеsr
dc.subjectтестирање децеsr
dc.subjectнове технологијеsr
dc.subjectgeometric modellingen
dc.subjectchildren in trafficen
dc.subjecteducation of childrenen
dc.subjecttesting of childrenen
dc.subjectnew technologiesen
dc.titleПримена геометријског моделирања за одређивање спремности деце за самостално безбедно учествовање у саобраћајуsr
dc.title.alternativeApplication of geometric modelling for determining the readiness of children for safe traffic participationen
dc.typedoctoralThesis
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractПешић, Далибор; Јовановић, Драган; Петровић, Маја М.; Трифуновић, Aлександар; Primena geometrijskog modeliranja za određivanje spremnosti dece za samostalno bezbedno učestvovanje u saobraćaju;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/144869/Disertacija_12316.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/144870/Izvestaj_Komisije_12316.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_20506


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији