Приказ основних података о дисертацији

Resource scheduling in traffic and transportation by using metaheuristic algorithms

dc.contributor.advisorPopović, Jovan B.
dc.contributor.otherVidović, Milorad
dc.contributor.otherGvozdenović, Nebojša
dc.creatorDrenovac, Dragana
dc.date.accessioned2022-05-31T09:41:21Z
dc.date.available2022-05-31T09:41:21Z
dc.date.issued2020-09-30
dc.identifier.urihttps://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=8615
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:25800/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttps://plus.cobiss.net/cobiss/sr/sr/bib/22521353
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/20485
dc.description.abstractРаспоређивање ресурса је процес одлучивања којим се ограничени ресурси оптимално додељују скупу активности или задатака током датог временског периода. Те одлуке углавном се доносе на оперативном нивоу. Проблем распоређивања ресурса је општи и свеприсутан, а посебно важну улогу има у транспортним и логистичким процесима, односно у свим ланцима снабдевања, па тако и онима који се односе на снабдевање производима чији квалитет временом опада. Ову особину поседује велики број пољопривредних производа, као на пример воће, поврће и месо, при чему чекања и кашњења у процесу транспорта доводе до опадања квалитета такве робе, што умањује приход и утиче на смањење квалитета услуге. Из тог разлога предмет овог истраживања је оптимално распоређивање транспортних срестава на задатке допреме производа чији квалитет опада у времену, са циљем да се губици у квалитету производа минимизирају, уз истовремену минимизацију потребних ресурса који то обезбеђују. Респектујући стохастичку природу процеса снабдевања, која се односи како на трајање активности у ланцу снабдевања, тако и на смањење квалитета производа, распоређивање возила посматрано је као стохастички и динамички проблем за чије решавање је предложен хибридни оптимизациони и симулациони приступ. Поред покушаја да се предложеним приступом одговори на динамичку и стохастичку природу процеса у ланцима снабдевања производима чији квалитет временом опада, као још један аспект проблема, моделирана је и потреба уважавања принципа правичности и равноправности учесника у ланцу снабдевања са једне и принципа балансираног коришћења ресурса транспортног система са друге стране. У циљу приказа резултата истраживања, у раду су представљени развијени предложени оптимизациони и симулациони модели, као и хеуристички приступи базирани на симулираном каљењу и методи променљивих околина. Ефикасност и практична применљивост предложених модела показана је на скупу тест примера различитих димензија.sr
dc.description.abstractResource scheduling is the decision-making process by which limited resources are optimally allocated to a set of activities or tasks over a given period of time. These decisions are mostly made at the operational level. The problem of resource scheduling is general and universal, with particularly important role in transportation and logistics processes, ie. in all supply chains, including those related to the supply of products whose quality deteriorates over time, mostly agricultural products, such as fruits, vegetables and meat. Waiting and delays in the transport process cause the deterioration in the quality of such products, which reduces income and the quality of service. Therefore, the subject of this research is the optimal scheduling of transport resources to the supply of products whose quality decays over time, with the aim of minimizing losses in product quality, while simultaneously minimizing the necessary resources. Respecting the stochastic nature of the supply process, which refers to both the duration of activities in the supply chain and the deterioration of product quality, vehicle scheduling is viewed as a stochastic and dynamic problem for which a hybrid optimization and simulation approach was proposed. In addition to responding to the dynamic and stochastic nature of processes in supply chains of products whose quality decays over time, another aspect of the problem, the need to respect the principles of fairness and equity of participants in the supply chain, as well as the principle of balanced use of transport system resources, has been also modeled. Composition of the thesis is designed to present the research results containing the developed proposed optimization and simulation model, along with heuristic approaches based on simulated annealing and variable neighbourhood search methods. The efficiency and practical applicability of the proposed models is shown on a set of test instances of different size.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Саобраћајни факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectраспоређивање возила за сакупљањеsr
dc.subjectcollection vehicle schedulingen
dc.subjectматематичко моделирањеsr
dc.subjectметахеуристикеsr
dc.subjectсимулирано каљењеsr
dc.subjectметода променљивих околинаsr
dc.subjectсимулацијаsr
dc.subjectбалансирањеsr
dc.subjectmathematical modelingen
dc.subjectmetaheuristicsen
dc.subjectsimulated annealingen
dc.subjectvariable neighbourhood searchen
dc.subjectsimulationen
dc.subjectbalancingen
dc.titleРаспоређивање ресурса на планиране активности у саобраћајној и транспортној пракси применом метахеуристичких алгоритамаsr
dc.title.alternativeResource scheduling in traffic and transportation by using metaheuristic algorithmsen
dc.typedoctoralThesis
dc.rights.licenseBY-NC-SA
dcterms.abstractПоповић, Јован Б.; Гвозденовић, Небојша; Видовић, Милорад; Дреновац, Драгана; Raspoređivanje resursa na planirane aktivnosti u saobraćajnoj i transportnoj praksi primenom metaheurističkih algoritama;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/144749/Izvestaj_Komisije_12305.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/144748/Disertacija_12305.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_20485


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији