Приказ основних података о дисертацији

Architectural communication forms of cultural centers in Montenegro in the second half of the twentieth century

dc.contributor.advisorMako, Vladimir
dc.contributor.otherIgnjatović, Aleksandar
dc.contributor.otherAlihodžić, Rifat
dc.creatorStamatović Vučković, Slavica P.
dc.date.accessioned2016-01-05T11:43:15Z
dc.date.available2016-01-05T11:43:15Z
dc.date.available2020-07-02T16:22:18Z
dc.date.issued2013-05-31
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/2001
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=1326
dc.identifier.urihttps://fedorakg.kg.ac.rs/fedora/get/o:8407/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=45291791
dc.description.abstractУ овом раду архитектура је сагледана као културни феномен који комуницира на више начина. Направљен је покушај комплетнијег разумевања појма архитектонске комуникације заснованог на теорији информација, семиотичким постулатима, посебно код Умберта Ека (архитектонска денотација и конотација) и дефиницијама комуникације које даје савремена комуникологија. Архитектонска комуникација је сагледана кроз три типа односа које архитектонски објекат успоставља са светом око себе: контекстом (друштвеним и физичким), корисницима (употреба архитектуре) и аутором/архитектом (архитектура као процес преношења знања). Кроз однос „објекат-друштвени контекст“ доминантна су конотативна значења, исчитавају се информације везане за идеју, изградњу и касније промене на појединим архитектонским објектима. Однос „објекат-физички контекст“ посматран је даље кроз интра и екстра активност коју архитектонски објекат остварује са окружењем. У односу „објекат-корисник“ фокус је на динамичком денотирању сегмената утилитарног простора (денотативна значења). У сагледавању архитектуре као „поља за продукцију знања“ - однос „објекат-аутор/архитекта“ - издвојени су они аутори чија су дела дала посебан, иновативан допринос на пољу архитектонске мисли и праксе. Овако дефинисани облици архитектонске комуникације послужили су за анализу објеката културе који су грађени у Црној Гори у другој половини XX века, у време СФР Југославије. Анализирано је 27 објеката у 19 црногорских градова и места и то: домови културе, биоскопи, спомен домови, домови револуције, уметничке галерије, домови омладине, позоришта и домови ЈНА.sr
dc.description.abstractThis paper offers an analysis of architecture as a cultural phenomenon which communicates in several different ways. An attempt was made at elaborating the term architectural communication which is based on the theory of information, semiotic postulates, in particular with Umberto Eco (architectural denotation and connotation) and definitions of communication propounded by contemporary communicology. Architectural communication was analyzed through three types of relations which an edifice establishes with its environment: with the context (both social and physical), with users (utilization of architecture) and with the author/architect (architecture as a knowledge transmission). In the “building-social context” relationship the connotative meanings prevail, while information related to the idea, construction and subsequent alterations to an architectural edifice is conveyed. The “buildingphysical context” relationship is further analyzed in the light of intra and extra activity achieved by the architectural edifice with its physical environment. The analysis of “building-user” relationship is focused on dynamic denotation of segments of utilitarian space (denotative meanings). The analysis of architecture as a “field of knowledge production” – “building-author/architect” relation – singles out those authors whose works made a special and innovative contribution in the field of architectural theory and practice. Thus defined forms of architectural communication were used for the analysis of cultural centers which were constructed in Montenegro in the second half of the Twentieth Century, in the era of the Socialist Federal Republic of Yugoslavia. Twenty seven buildings in nineteen towns and townships across Montenegro were analyzed, namely: community cultural centers, cinemas, memorial centers, revolution memorial centers, art galleries, youth centers, theaters and Yugoslav National Army cultural centers.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Архитектонски факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectархитектонска комуникацијаsr
dc.subjectarchitectural communicationen
dc.subjectденотацијаsr
dc.subjectконотацијаsr
dc.subjectодносsr
dc.subjectсавремена архитектура Црне Гореsr
dc.subjectобјекти културеsr
dc.subjectdenotationen
dc.subjectconnotationen
dc.subjectrelationsen
dc.subjectcontemporary architecture in Montenegroen
dc.subjectcultural centersen
dc.titleОблици архитектонске комуникације на објектима културе у Црној Гори у другој половини XX векаsr
dc.titleArchitectural communication forms of cultural centers in Montenegro in the second half of the twentieth centuryen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractМако, Владимир; Игњатовић, Aлександар; Aлиходжић, Рифат; Стаматовић Вучковић, Славица П.; Oblici arhitektonske komunikacije na objektima kulture u Crnoj Gori u drugoj polovini XX veka;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/333/Stamatovic_Vuckovic_Slavica.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/333/Stamatovic_Vuckovic_Slavica.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_2001


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији