Значај и улога мреже пешачких простора у генерисању компетитивног идентитета града
The importance and role of pedestrian space network i generating the competitive identity of city
Author
Vukmirović, Milena M.Mentor
Stupar, AleksandraCommittee members
Vaništa-Lazarević, EvaVujović, Sreten
Metadata
Show full item recordAbstract
Свој карактер град представља путем урбаног маркетинга, oдносно
маркетинга места, користећи се њиховим инструментима, што је једна од
најзначајнијих делатности локалне управе у оквиру развојног процеса. Као један од
маркетиншких инструмената који се користи јесте комуникација остварена путем
производа насталих у различитим дизајнерским процесима, где се сврставају и
производи урбаног дизајна. Елементи који се уочавају у комуникацији града могу
бити физички чинитељи његовог просторног оквира, међу којима и пешачки простор.
Имиџ града представља став или доживљај публике који се заснива на реализованом
стању, а не на презентовању добрих намера и пласирању атрактивних пропагандних
порука. Тако одређен појам даје могућност да се анализом актуелног квалитета мреже
пешачких простора може утврдити ниво друштвене одговорности локалне управе,
што утиче на формирање ставова публике, па самим тим и имиџа одређеног града.
Поред тога уочавањем значаја мреже пешачких простора у креирању, неговању и
...унапређењу компетитивног идентитета града осветљава се поље конкретне примене
резултата истраживања у стратешком одлучивању и планирању.
Провера утврђеног односа рађена је на примерима мреже пешачких простора у
центру пет европских градова који су издвојени као релевантни представници
различитих категорија градова утврђеним на основу ЕСПОН категоризације. На
основу њих формирани су модели, као и препоруке и смернице унапређења и ширења
мреже пешчаких простора. Посебан допринос остварен је и у виду утврђивања препорука и смерница за унапређење мреже пешчаких простора центра Београда.
City represents its character through urban/place marketing by using their
tools, which is one of the most important activities of local government in its development
process. Communication, as one of the marketing tools, is achieved through the products
made in the variety of design processes, where urban design is also classified. Elements that
are relevant in the communication of the city can be physical factors of its environment,
including the pedestrian space.
The image of the city represents opinion or experience of the audience/users, based not on
the good intentions or marketing attractive commercial messages, but rather on the real
situation. This concept provides an opportunity for the analysis of the actual pedestrian
space network’s quality. In this way, the level of social responsibility of local government
can be determined, which influence the creation of certain audience/users attitudes, as well
as the image of the city. Furthermore, the importance of pedestrian spaces... network in
creating, fostering and improving the competitive identity of the city represents the specific
field of application of the research results in the strategic decision-making and planning.
The validation of the determined relation was made on the examples of pedestrian space
networks of five European cities, which were singled out as the relevant representatives of
different categories set out by ESPON. Based on the results of these five case studies, the
models were created, as well as recommendations and guidelines for improving pedestrian space network in the Belgrade center.
Faculty:
Универзитет у Београду, Архитектонски факултетDate:
16-04-2013Projects:
- The Modernization of the Western Balkans (RS-177009)