National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Новом Саду
  • Филозофски факултет
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Новом Саду
  • Филозофски факултет
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analiza žanra asinhronih diskusionih foruma u nastavi engleskog jezika struke

Thumbnail
2022
Disertacija_12168.pdf (6.076Mb)
Izvestaj_komisije_12168.pdf (316.0Kb)
Author
Булатовић, Весна
Mentor
Bodric, Radmila
Committee members
Safranj, Jelisaveta
Bogdanovic, Vesna
Gojkov-Rajić, Aleksandra
Bodric, Radmila
Metadata
Show full item record
Abstract
Doktorska disertacija „Analiza žanra asinhronih diskusionih foruma u nastavi engleskog jezika struke” bavi se analizom žanra asinhronih diskusionih foruma korišćenih u nastavi engleskog jezika struke na Fakultetu tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu, definicijom i razvojem jezika struke za posebne namene s naglaskom na oblast nauke i tehnologije, utvrđivanjem retoričke organizacije pojedinačnih i grupnih stručnih studentskih objava na asinhronim diskusionim forumima, ispitivanjem sličnosti i razlika u organizaciji teksta, kao i opisivanjem lingvističkih karakteristika ovih objava. U sklopu analize žanra prvo je urađena jezička analiza pojedinačnih i grupnih studentskih objava na asinhronim diskusionim forumima koja je obuhvatila analizu učestalosti i načina upotrebe metadiskursa, kao i analizu upotrebe hiperteksta u pojedinačnim i grupnim studentskim objavama. Nakon toga se pristupilo analizi retoričke strukture pojedinačnih i grupnih studentskih objava na asinhronim diskusionim f...orumima i izradi modela retoričke strukture koji bi pomogao studentima da razviju svest o organizaciji teksta i samim tim da unaprede veštinu pisanja kao primarnog vida komunikacije u okviru njihove buduće struke. U okviru istraživanja analizirani su takođe stavovi studenata o upotrebi asinhronih diskusionih foruma u nastavi engleskog jezika struke. Za potrebe ove analize koristio se upitnik za studente. Na kraju se pristupilo izvođenju zaključaka iz dobijenih rezultata i utvrđivanju pedagoških implikacija i daljih mogućih pravaca istraživanja koji su predstavljeni u poslednjem poglavlju ove disertacije. Rezultati ovog istraživanja ukazuju na to da asinhroni diskusioni forumi mogu uspešno da se koriste u nastavi engleskog jezika struke, zatim da imaju specifičnu retoričku strukturu i da njihova upotreba pozitivno utiče na razvoj veštine pisanja i čitanja, razvoj kritičkog mišljenja i veštine argumentacije, na organizaciju pisanog sastava, kao i na kolaborativno konstruisanje znanja.

Faculty:
University of Novi Sad, Faculty of Philosophy
Date:
21-03-2022
Keywords:
Analiza žanra, asinhroni diskusioni forumi, engleski jezik struke, hipertekst, metadiskurs, retorička struktura
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18984
URI
https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija164007530311858.pdf?controlNumber=(BISIS)119698&fileName=164007530311858.pdf&id=19189&source=NaRDuS&language=sr
https://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=119698&source=NaRDuS&language=sr
https://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije164007531201145.pdf?controlNumber=(BISIS)119698&fileName=164007531201145.pdf&id=19190&source=NaRDuS&language=sr
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/18984

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS