Приказ основних података о дисертацији

dc.contributor.advisorДраговић, Јасна С.
dc.contributor.advisor
dc.contributor.otherПетровић, Љиљана М.
dc.contributor.otherКостић, Александар
dc.contributor.otherЂуровић, Божудар
dc.contributor.otherМилијановић, Добривоје
dc.creatorВићентић, Нинослава Р.
dc.date.accessioned2021-12-17T17:02:41Z
dc.date.available2021-12-17T17:02:41Z
dc.date.issued2021-07-07
dc.identifier.urihttp://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/512
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/18801
dc.description.abstractДокторски уметнички пројекат Чехов – мотиви је амбијентална, интердисциплинарна поставка која користи начин и принципе сценографског изражавања у уметничком обликовању, како простора тако и текста који му је намењен. Настао је с циљем да укаже на могућности и улогу коју сценографија може имати у намери да се изрази изван уобичајеног контекста, избору одређеног вербалног садржаја и њему иманентног простора, као и средстава и начина њиховог међусобног прилагођавања, артикулације и презентације. Чехов – мотиви је амбијентална поставка серије слика насталих по мотивима Чеховљевих драма. На првом спрату зграде Музеја града Београда, помоћу светла, звука, сценографских интервенција и аутентичног амбијента старе зграде омогућена је, временски и просторно издвојена секвенца која обједињује изабране мотиве, и системом организованих знакова остварује њихово повезивање у (нови) текст. Сам простор се пројектује уместо да буде место пројекције, преузима организацију слика, емитује значење и постаје активни саучесник у процесу трансформације посматрача у интерпретатора текста. Фокус се са естетског, помера на феноменолошки, физички и емотивни доживљај који доприноси читању и тумачењу, свим чулима сагледаних, слика. Рад је подељен у три дела од којих је први део покушај да се на основу семиолошких метода успостави једна могућа теорија сценографије, други је анализа сценографских читања Чеховљевих дела, а трећи део представља опис уметничког пројекта, постављеног тако да практично примени и провери изнете тезе из првог дела рада како би се произвео јединствени догађај на граници између визеулних и извођачких уметности.en
dc.language.isoscen
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметностиsr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет уметности у Београдуsr
dc.subjectсценографија, Чехов, мотивиen
dc.subjectинтердисциплинарна поставкаen
dc.subjectурбани просторen
dc.subjectамбијентална сценографијаen
dc.subjectвизуелна драматургијаen
dc.titleЧехов - мотиви, интердисциплинарна амбијентална поставкаen
dc.typeotheren
dcterms.abstractDragović, Jasna S.; ; Kostić, Aleksandar; Milijanović, Dobrivoje; Đurović, Božudar; Petrović, Ljiljana M.; Vićentić, Ninoslava R.; Čehov - motivi, interdisciplinarna ambijentalna postavka;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/78175/bitstream_78175.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18801


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији