Nacionalni Repozitorijum Disertacija u Srbiji
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled disertacije 
  •   NaRDuS - početna
  • Универзитет уметности у Београду
  • Факултет примењених уметности
  • Pregled disertacije
  •   NaRDuS - početna
  • Универзитет уметности у Београду
  • Факултет примењених уметности
  • Pregled disertacije
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Чехов - мотиви, интердисциплинарна амбијентална поставка

Thumbnail
2021
bitstream_78175.pdf (2.703Mb)
VI_ENTI__NINOSLAVA.PDF (25.72Mb)
Doktorand
Вићентић, Нинослава Р.
Mentor
Драговић, Јасна С.

Članovi komisije
Петровић, Љиљана М.
Костић, Александар
Ђуровић, Божудар
Милијановић, Добривоје
Metapodaci
Prikaz svih podataka o disertaciji
Sažetak
Докторски уметнички пројекат Чехов – мотиви је амбијентална, интердисциплинарна поставка која користи начин и принципе сценографског изражавања у уметничком обликовању, како простора тако и текста који му је намењен. Настао је с циљем да укаже на могућности и улогу коју сценографија може имати у намери да се изрази изван уобичајеног контекста, избору одређеног вербалног садржаја и њему иманентног простора, као и средстава и начина њиховог међусобног прилагођавања, артикулације и презентације. Чехов – мотиви је амбијентална поставка серије слика насталих по мотивима Чеховљевих драма. На првом спрату зграде Музеја града Београда, помоћу светла, звука, сценографских интервенција и аутентичног амбијента старе зграде омогућена је, временски и просторно издвојена секвенца која обједињује изабране мотиве, и системом организованих знакова остварује њихово повезивање у (нови) текст. Сам простор се пројектује уместо да буде место пројекције, преузима организацију слика, емитује зна...чење и постаје активни саучесник у процесу трансформације посматрача у интерпретатора текста. Фокус се са естетског, помера на феноменолошки, физички и емотивни доживљај који доприноси читању и тумачењу, свим чулима сагледаних, слика. Рад је подељен у три дела од којих је први део покушај да се на основу семиолошких метода успостави једна могућа теорија сценографије, други је анализа сценографских читања Чеховљевих дела, а трећи део представља опис уметничког пројекта, постављеног тако да практично примени и провери изнете тезе из првог дела рада како би се произвео јединствени догађај на граници између визеулних и извођачких уметности.

Fakultet:
Универзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметности
Datum odbrane:
07-07-2021
Ključne reči:
сценографија, Чехов, мотиви / интердисциплинарна поставка / урбани простор / амбијентална сценографија / визуелна драматургија
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18801
Ostali linkovi:
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/512
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/18801

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O NaRDuS portalu | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Pregled

Sve disertacijeUniverziteti i fakultetiDoktorandiMentoriČlanovi komisijaTemeFakultetDoktorandiMentoriČlanovi komisijaTeme

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O NaRDuS portalu | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS