National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет уметности у Београду
  • Факултет примењених уметности
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет уметности у Београду
  • Факултет примењених уметности
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Чехов - мотиви, интердисциплинарна амбијентална поставка

Thumbnail
2021
bitstream_78175.pdf (2.703Mb)
VI_ENTI__NINOSLAVA.PDF (25.72Mb)
Author
Вићентић, Нинослава Р.
Mentor
Драговић, Јасна С.

Committee members
Петровић, Љиљана М.
Костић, Александар
Ђуровић, Божудар
Милијановић, Добривоје
Metadata
Show full item record
Abstract
Докторски уметнички пројекат Чехов – мотиви је амбијентална, интердисциплинарна поставка која користи начин и принципе сценографског изражавања у уметничком обликовању, како простора тако и текста који му је намењен. Настао је с циљем да укаже на могућности и улогу коју сценографија може имати у намери да се изрази изван уобичајеног контекста, избору одређеног вербалног садржаја и њему иманентног простора, као и средстава и начина њиховог међусобног прилагођавања, артикулације и презентације. Чехов – мотиви је амбијентална поставка серије слика насталих по мотивима Чеховљевих драма. На првом спрату зграде Музеја града Београда, помоћу светла, звука, сценографских интервенција и аутентичног амбијента старе зграде омогућена је, временски и просторно издвојена секвенца која обједињује изабране мотиве, и системом организованих знакова остварује њихово повезивање у (нови) текст. Сам простор се пројектује уместо да буде место пројекције, преузима организацију слика, емитује зна...чење и постаје активни саучесник у процесу трансформације посматрача у интерпретатора текста. Фокус се са естетског, помера на феноменолошки, физички и емотивни доживљај који доприноси читању и тумачењу, свим чулима сагледаних, слика. Рад је подељен у три дела од којих је први део покушај да се на основу семиолошких метода успостави једна могућа теорија сценографије, други је анализа сценографских читања Чеховљевих дела, а трећи део представља опис уметничког пројекта, постављеног тако да практично примени и провери изнете тезе из првог дела рада како би се произвео јединствени догађај на граници између визеулних и извођачких уметности.

Faculty:
Универзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметности
Date:
07-07-2021
Keywords:
сценографија, Чехов, мотиви / интердисциплинарна поставка / урбани простор / амбијентална сценографија / визуелна драматургија
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18801
URI
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/512
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/18801

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS