Дневник уметника - Амбијентална поставка графичких и видео приказа
Author
Крстић, Никола Б.Mentor
Протић, ЈулијанаCommittee members
Ћирић, Растко М.Лазовић, Мирослав С.
Татаревић, Владимир С.
Бисенић, Добрица
Metadata
Show full item recordAbstract
Докторско уметнички пројекат под називом “Дневник уметника - aмбијентална поставка
графичких и видео приказа” је дневнички запис изражен у више медијских одредница. То је
јукстапозиција дневне рутине са уметничким стваралаштвом, при чему се анализира однос
постављених садржаја и значења која могу довести до универзалнијег тумачења на релацији
живот - уметност. На овај начин се контекстуализује стваралачки процес - уметнички поступак који
се уздиже из свакодневног, личног, често и баналног, а не приватни живот аутора. Помоћу
искрених приказа осећања бележених техником струја свести и стварањем ликовно уобличене
датотеке дана, циљ овог докторског пројекта је откривање сопствене уметничке и људске
природе. Тако је у фокусу сам процес стварања, иако је документ о животу објекат уметничког
дела.
Докторско уметнички пројекат под називом “Дневник уметника“ се састоји из два дела,
практичног и писаног. Практични део је концептуално заснована амбијентална целина коју чине:
штампана ...и укоричена књига “Дневник 2016/2017“ (приређено издање дигиталног дневника),
видео презентација, звучна инсталација, дигитални принтови и инсталације сачињене од
меморабилија. Писани део анализира поступке коришћене у практичном раду и обрађује тему
улоге дневника у стваралачком процесу са посебним освртом на визуелне уметности. У анализу су
укључене и студије случаја, приказ пракси других уметника зарад боље контектуализације
сопствене позиције и повлачења паралеле у односима Jа - Други (уметници) да би се тако
омогућило шире сагледавање теме и извођење закључака. У писаном делу се такође разматра
однос приватног и јавног у уметничким праксама, као и идентитетска питања везана за однос
професионалног и приватног.
У крајњој инстанци, практични део Докторско уметничког пројекта може се сагледати и као
својеврсни експеримент са свим параметрима којима се одређена теза тестира, где аутор користи
самог себе као тест објекат.