Национални Репозиторијум Дисертација у Србији
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед дисертације 
  •   НаРДуС - почетна
  • Универзитет у Београду
  • Архитектонски факултет
  • Преглед дисертације
  •   НаРДуС - почетна
  • Универзитет у Београду
  • Архитектонски факултет
  • Преглед дисертације
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Непостојаност модернистичке позиције архитекте у пракси XXI века

Inconsistency of modernist architect position in the XXI century practice

Thumbnail
2021
Disertacija_11724.pdf (8.308Mb)
Izvestaj_Komisije_11724.pdf (361.9Kb)
Докторанд
Mitrović, Jelena
Ментор
Đokić, Vladan
Чланови комисије
Milenković, Vladimir
Tomić, Zorica
Bojanić, Petar
Mitrašinović, Miodrag
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацији
Сажетак
Рад преиспитује позицију архитектонског модернизма као кодекса који обликује дисциплинарно знање, претпостављајући дијалектички образац који се одликује унутрашњом противречношћу. Модерна је означавала историјску прекретницу у погледу геометријских атрибута грађевине, створивши услове за искорак од репрезентативности класичног језика ка апстрактном јединству облика, простора и функције. Сам покрет је утврђивањем универзалних парадигми тежио ка превазилажењу дивергентних услова архитектонске активности, формализујући њене процесе и дајући им систематски карактер као основ за конституисање аутономне дисциплине. Модернизам је представљао епистемолошко градилиште на коме је подигнут читав нови поредак праксе чији су конструкти, посредством историјских наратива, наткрилили тоталитет струковног искуства.
The paper examines the position of architectural Modernism as the codex that shapes disciplinary knowledge, assuming a dialectical pattern characterized by internal contradiction. Modernism represented a historical milestone in terms of geometrical attributes of a building, achieving a decisive leap from the representability of the classical language to the abstract unity of form, space and function. By establishing universal paradigms, the movement itself sought to overcome the divergent conditions of architectural activity, formalizing its processes and giving them a systematic character as the basis for constituting of an autonomous discipline. Modernism was the epistemological construction site where the entire new order of practice was built, whose constructs, through historical narratives, surpassed the totality of professional experience...
Факултет:
Универзитет у Београду, Архитектонски факултет
Датум одбране:
04-08-2021
Кључне речи:
позиција архитекте, пројекција стила, пракса, наратив, губитак средишта / position of architect, projection of style, practice, narrative, loss of center
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18736
Остали линкови:
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=8392
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:24598/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=52759049
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/18736

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О НаРДуС порталу | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Преглед

Све дисертацијеУниверзитети и факултетиДокторандиМенториЧланови комисијаТемеФакултетДокторандиМенториЧланови комисијаТеме

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О НаРДуС порталу | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS