Национални Репозиторијум Дисертација у Србији
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед дисертације 
  •   НаРДуС - почетна
  • Универзитет Сингидунум
  • Студије при универзитету
  • Преглед дисертације
  •   НаРДуС - почетна
  • Универзитет Сингидунум
  • Студије при универзитету
  • Преглед дисертације
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Proizvodnja i recepcija subverzivnih oblika života / umjetnosti

Thumbnail
2021
bitstream_77523.pdf (1.207Mb)
bitstream_77524.pdf (7.050Mb)
Докторанд
Majcen Linn, Olga
Ментор
Šuvaković, Miodrag
Чланови комисије
Petrov, Ana
Marjanić, Suzana
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацији
Сажетак
Disertacijom na temu "Proizvodnja i recepcija subverzivnih umjetničkih praksi" bavim se subverzivnom umjetnošću koja je utemeljena na tjelesnim praksama (body art, performans) jer tijelo je glavno poprište biopolitika, te umjetnošću koja je utemeljenja na tehnoznanstvenim paradigmama i invencijama, iz razloga što su one jedne od temeljnih proteza moći suvremenog svijeta. Disertacija je utemeljena na praksi mog dvadesetgodišnjeg kustoskog rada u udruzi KONTEJNER ukazujući tako na bitnost oprimjerenja teorijskog pristupa autentičnim i proživljenim projektima. Subverzivna umjetnost se analizira iz perspektive medijske teorije u odnosu na kritičke i transgresivne prakse. Subverzivna umjetnost orijentirana je na eklatantne centre moći poput država i korporacija, no suvremena moć se manifestira kao meka, otežavajući detektiranje, te čini subverziju gotovo nemogućom. Iz perspektive Agambenove teorije, goli život jednako je prisutan danas, kao i u antičko doba, što uzazuje na doslje...dnu i kontinuiranu prisutnost suverene moći. Suverena se moć u suvremenom društvu manifestira kroz imperativ nadzora u ime sigurnosti, što utječe na slobodu građana. Subverzivne umjetničke prakse tako nalaze mjesto i inspiraciju u biopolitici i bioetici, kao poprištima moći. Temeljeći se na Agambenovoj interpretaciji oblika života, analiziraju se strategije kreiranja umjetničkih oblika života, te njihovo postavljanje u odnosu na svijet. Detaljno je analiziran odnos subverzivne umjetnosti i kulturalnih institucija. Također su objašnjeni mehanizmi recepcije subverzivnih umjetničkih praksi kroz teoriju afekta i spoznajnu teoriju: moć koja se uspostavlja kao imperativ sigurnosti, u odnosu na slobodu putem afektivnih politika nad tijelom, zahtjeva afektivne metode subverzije. Umjetnost kao kognitivna, ali i čulna disciplina ima izravan pristup tijelu, te afektivno djeluje. Subverzivne umjetničke praske proizvode agresivne intenzitete pomoću kojih započinju nasilne pregovore. Studije slučaja obrađuju tri subverzivna umjetnička rada Maje Smrekar, Zorana Todorovića i Siniše Labrovića, koji su upotpunjeni intervjuima s umjetnicima. Intervju s kustosom Galerije Kapelica u Ljubljani Jurijem Krpanom ilustrira dobre prakse suradnje subverzivnih umjetnika i institucija.

Факултет:
Универзитет Сингидунум, Студије при универзитету
Датум одбране:
08-11-2021
Кључне речи:
subverzivna umjetnost, tehnoznanost, biopolitika, agresivni intenzitet, afekt, moć, habitualno
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18717
Остали линкови:
https://singipedia.singidunum.ac.rs/izdanje/43745-proizvodnja-i-recepcija-subverzivnih-oblika-zivotaumjetnosti
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/18717

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О НаРДуС порталу | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Преглед

Све дисертацијеУниверзитети и факултетиДокторандиМенториЧланови комисијаТемеФакултетДокторандиМенториЧланови комисијаТеме

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О НаРДуС порталу | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS