Приказ основних података о дисертацији

Quality assessment and improvement strategy model for higher education institutions in the technicaltechnological field

dc.contributor.advisorStefanović, Miladin
dc.contributor.otherMačužić, Ivan
dc.contributor.otherĐorđević, Aleksandar
dc.contributor.otherTasić, Nemanja
dc.creatorLazić, Zorica
dc.date.accessioned2021-10-28T09:36:43Z
dc.date.available2021-10-28T09:36:43Z
dc.date.issued2021-05-28
dc.identifier.urihttp://eteze.kg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=8299
dc.identifier.urihttps://fedorakg.kg.ac.rs/fedora/get/o:1385/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/18678
dc.description.abstractApstrakt: Tokom prethodnih decenija, kvalitet visokog obrazovanja i visokoškolskih institucija je u centru interesovanja celokupnog društva, domaćeg i inostranog. Kvalitet u sektoru visokog obrazovanja jedno je od aktuelnih pitanja koje se nameće u akademskoj zajednici. Prateći i istraživajući oblast visokog obrazovanja, analizirajući literaturu i trenutno stanje u sistemu visokog obrazovanja u našoj zemlji i zemljama u razvoju, može se zaključiti da ne postoji jedinstven način ocene kvaliteta visokoškolskih institucija. Ova saznanja bila su dobra polazna tačka za istraživae sprovedeno u okviru ove doktorske disertacije koje je imalo za cilj definisanje modela ocene kvaliteta visokoškolskih institucija iz tehničko-tehnološkog polja, kao i sistema za podršku odlučivanju i donošenju optimalnih upravljačkih strategija za unapređenje kvaliteta. Doktorska disertacija će imati teorijske iaplikativne rezultate. Teorijski rezultat je:definisanje modela za ocenu kvaliteta i ocenu performansi (baziranim na ključnim indikatorima) studijskih programa i visokoškolskih institucija na bazi zahteva složene grupe stejkholdera. Samim tim otvara se put definisanju metodologije merenja praćenja i unapređivanja kvaliteta visokoškolskih institucija i sistema kao celine. Aplikativni rezultati je:definisanje sistema za podršku odlučivanju koji će omogućiti donošenje optimalnih odluka menadžmnet timu visokoškolske institucije sa ciljem unapređenja performansi studijskih programa i visokoškolske institucije. U ovoj doktorskoj disertaciji, dobijanje rezultata istraživanja biće zasnovano na anketiranju zaintersovanih strana u visokom obrazovanju, deskriptivnoj analizi poslovnog okruženja i uticajnih faktora okruženja na visokoškolske institucije, primeni metode fazi logike i genetskih algoritama imetoda softverskog inženjerstva. Celokupan model i razvijeni sistem mogu se staviti na raposlaganje vladinim institucijama i poslužiti kao osnova u rangiranju i vrednovanju visokoškolskih institucija sa ciljem da se razvije sistem finansiranja baziran na performansama. Takođe, i drugi stejkholderi mogu imati uvid u performanse institucije zarad svojih potreba i ciljeva (poslodavci., studenti...).sr
dc.description.abstractAbstract: During the previous decades, the quality of higher education and higher education institutions has been in the center of interest of the entire society, domestic and foreign. Quality in the higher education sector is one of the current issues in the academic community. Monitoring and researching the field of higher education, analyzing the literature and the current situation in the system of higher education in our country and developing countries, it can be concluded that there is no single way to assess the quality of higher education institutions. This knowledge was a good starting point for research conducted within this doctoral dissertation, which aimed to define the model of quality assessment of higher education institutions in the technical-technological field, as well as decision support systems and optimal management strategies for quality improvement. The doctoral dissertation will have theoretical and applied results. The theoretical result is: defining a model for quality assessment and performance assessment (based on key indicators) of study programs and higher education institutions based on the requirements of a complex group of stakeholders. This opens the way to defining the methodology for measuring monitoring and improving the quality of higher education institutions and the system as a whole. The applied results are: defining a decision support system that will enable optimal decision-making by the management team of the higher education institution with the aim of improving the performance of study programs and the higher education institution. In this doctoral dissertation, obtaining research results will be based on surveying stakeholders in higher education, descriptive analysis of the business environment and environmental influences on higher education institutions, application of phase logic methods and genetic algorithms and software engineering methods. The entire model and developed system can be made available to government institutions and serve as a basis in the ranking and evaluation of higher education institutions with the aim of developing a performance-based funding system. Also, other stakeholders can have an insight into the performance of the institution for the sake of their needs and goals (employers, students ...).en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Крагујевцу, Факултет инжењерских наукаsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Крагујевцуsr
dc.subjectkvalitetsr
dc.subjectqualityen
dc.subjecthigher education institutionsen
dc.subjectkey performance indicatorsen
dc.subjectstakeholdersen
dc.subjectranking systemsen
dc.subjectgenetic algorithmsen
dc.subjectvisokoškolske institucijesr
dc.subjectključni indikatori performansisr
dc.subjectstejkholderisr
dc.subjectsistemi rangiranjasr
dc.subjectgenetski algoritmisr
dc.titleModel za ocenu kvaliteta i strategije unapređenja visokoškolskih institucija iz tehničko-tehnološkog poljasr
dc.title.alternativeQuality assessment and improvement strategy model for higher education institutions in the technicaltechnological fielden
dc.typedoctoralThesis
dc.rights.licenseBY
dcterms.abstractСтефановић, Миладин; Мачужић, Иван; Тасић, Немања; Ђорђевић, Aлександар; Лазић, Зорица; Модел за оцену квалитета и стратегије унапређења високошколских институција из техничко-технолошког поља; Модел за оцену квалитета и стратегије унапређења високошколских институција из техничко-технолошког поља;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/77155/Zorica_Lazic_Ispravljen_izvestaj_FIN.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/77154/Doctoral_thesis_11562.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18678


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији