Приказ основних података о дисертацији

Model of exploitation costs of large vehicle fleets powered by compressed natural gas

dc.contributor.advisorVasić, Branko
dc.contributor.otherPopović, Vladimir
dc.contributor.otherTica, Slaven
dc.creatorStanojević, Nada
dc.date.accessioned2021-10-28T09:11:11Z
dc.date.available2021-10-28T09:11:11Z
dc.date.issued2021-10-05
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=8370
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:24253/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48515593
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/18655
dc.description.abstractПредмет ове докторске дисертације је израда модела израчунавања оперативних трошкова великих возних паркова са погоном на компримовани природни гас (КПГ) са аспекта обављања њихове основне функције, а у циљу заштите животне средине. Са том амбицијом је гориво, као кључни улазни оперативни трошак организованих возних паркова, разматрано кроз елементе заштите животне средине у целом животном циклусу (Well-To-Wheel) праћеном кроз моделе Well-To-Tаnk и Tаnk-To-Wheel, са фокусом на израчунате резултате емисије возила и емисију еквивалентног угљен диоксида (CO2е) у атмосферу. Економски показатељи узели су обзир трошкове набавке одговарајућих возила и горива, стабилност саме цене горива, доступност станица за пуњење и трошкове одржавања. Модел је употпуњен тежинским факторима кључних заинтересованих страна које осим власника организованих возних паркова, чине грађани делујући кроз органе локалне самоуправе и државе. Имајући у виду стратегију Уједињених нација оријентисану ка нултој емисији CO2е у саобраћају до 2050. године, као и динамику промена које се дешавају на пољу иновирања технологија и алтернативних горива и возила, али и модела транспорта, амбиција ове докторске дисертације је била да кроз успостављени модел провери еколошку и економску хипотезу о оправданости употребе КПГ у организованим возним парковима, разматрајући допринос који употреба КПГ, као прелазно решење, може имати у смањењу емисије гасова са ефектом стаклене баште у транзиционом периоду у коме се паралелно ради на развоју и постепеном увођењу у свакодневну употребу иновативних решења са нултом емисијом.sr
dc.description.abstractThe subject of this doctoral dissertation is the development of a model for calculating the operating costs of large fleets with compressed natural gas (CNG) from the aspect of performing their basic function, in order to protect the environment. With this ambition, fuel, as a key input operating cost of organized fleets, was considered through the elements of environmental protection in the entire life cycle (Well-To-Wheel) followed through the Well-To-Tank and Tank-To-Wheel models, with a focus on calculated results of vehicle emissions and emissions of carbon dioxide equivalent (CO2e) into the atmosphere. Economic indicators took into account the cost of purchasing appropriate vehicles and fuel, the stability of the fuel price itself, the availability of filling stations and maintenance costs. The model is complemented by the weighting factors of key stakeholders who, in addition to the owners of organized fleets, are citizens acting through local governments and the state. Having in mind the strategy of the United Nations oriented towards zero CO2е emission in transport until 2050, as well as the dynamics of changes in the field of innovation of technologies and alternative fuels and vehicles, but also the transport model, the ambition of this doctoral dissertation was to test the ecological and economic hypothesis on the justification of the use of CNG in organized fleets, considering the contribution that the use of CNG, as a transitional solution, may have in reducing greenhouse gas emissions in the transition period in which development and gradual introduction into everyday use innovative zero-emission solutions.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Машински факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectКомпримовани природни гас (КПГ)sr
dc.subjectCompressed natural gas (CNG)en
dc.subjectеквивалентни угљен-диоксид (CO2e)sr
dc.subjectWell-To-Wheel еколошка анализа (WTW)sr
dc.subjectемисија гасова са ефектом стаклене баште (GHG)sr
dc.subjectCarbon dioxide equivalent (CO2e)en
dc.subjectWell-To-Wheel ecological analysis (WTW)en
dc.subjectGreenhouse gas emissions (GHG)en
dc.titleМодел трошкова експлоатације великих возних паркова са погоном на компримовани природни гасsr
dc.title.alternativeModel of exploitation costs of large vehicle fleets powered by compressed natural gasen
dc.typedoctoralThesis
dc.rights.licenseBY
dcterms.abstractВасић, Бранко; Тица, Славен; Поповић, Владимир; Станојевић, Нада; Model troškova eksploatacije velikih voznih parkova sa pogonom na komprimovani prirodni gas;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/77101/Izvestaj_Komisije_11630.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/77100/Disertacija_11630.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_18655


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији